Novice

»To je bila izjemna izkušnja, dobili smo polno novih podjetniških znanj in izkušenj«

 

V Ljubljani si je 8. maja svojo vstopnico za na vlak za Sofijo, Startup train, izmed 100 kandidati priborilo le 50 mladih, domžalska ekipa s svojo idejo HomeHelp pa je zmagala.

»To, da si je prvi pač upal poskusiti in tvegati ne glede na okoliščine«, je povzel bistvo podjetniškega duha Matija Goljar, ki je predaval na podjetniškem usposabljanju Štartaj Domžale. To se je odvijalo aprila letos na Obrtni zbornici Domžale na Viru v okviru projekta SPOT – SPOT svetovanje Osrednjeslovenska regija. Priznani podjetniški motivator je navdušene poslušalce že na prvem srečanju v pičlih dveh urah prepričal, da je v podjetništvu vredno »poskusiti samo še enkrat«.

Zato je že na prvem srečanju večina prisotnih potrdila, da se bodo udeleževali tudi naslednjih srečanj. Pet najbolj zavzetih udeležencev se je potegovalo za vozovnico za nepozabno podjetniško pustolovščino – lahko so se podali na Startuptrain od Ljubljane do Sofie in se tam potegovali za investicijo, vredno milijon evrov.

V Ljubljani si je 8. maja svojo vstopnico za na vlak za Sofijo, Startup train, izmed 100 kandidati priborilo le 50 mladih, s svojimi odličnimi idejami. Izbor je potekal tako, da je vsaka izmed petdeset ekip predstavila svojo idejo, komisija pa jih je izbrala petnajst, ki se dejansko lahko potegujejo za zagonski kapital v vrednosti kar 1.000.000 € pred partnerji investicijskega sklada Launchub. In uspelo je tudi izbrancem usposabljanja Štartaj Domžale! Vse ekipe so še isti dan odpotovale na štiridnevno pot do Bolgarije.

V prvi ekipi sta z idejo, ki kaže največ potenciala, prepričala Iza Vrtačnik in Filip Uranc s svojo idejo Homehelp, drugi zmagovalec pa je Nejc Vrbovšek, ki je prepričal s svojo poslovno idejo Oriscraper.

»Na vlaku je bilo zelo naporno in priprave na predstavitev podjetniške ideje so potekale praktično ves čas« so nam povedali udeleženci. Kljub temu pa vsi zatrjujejo, da je bila to izjemna izkušnja, kjer so poleg novih podjetniških znanj in izkušenj sklenili tudi odlična prijateljstva.

 

Dodatne informacije so na voljo na info@domzale-ooz.si.

 

Mellanie Grudniik, podjetniška svetovalka

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Če mislite, da ste varni pred zmedo ob kriznem dogodku v podjetju, se motite

 

Kriza postane kriza šele takrat, ko jo vlada, mediji in druge vplivne skupine opredelijo kot takšno. Lahko povzroči veliko kratkoročno in dolgoročno škodo – tudi nepopravljivo. V tem dogajanju so izjemno pomembna ciljna skupina mediji, ki so najpomembnejši dejavniki kriznega okolja organizacije. Poročanje medijev je lahko bolj škodljivo kot vsebina krize sama po sebi. V krizi so najbolj usodne reakcije potrošnikov in mnenjskih voditeljev, bolj kot vsebina krize sama. Ob nastopu krize sta vselej problem tudi nenadnost in časovni pritisk.

Če se organizacija še tako trudi, slej ko prej pride do krize. V času množičnih komunikacij, ko mediji nekritično iščejo vedno nove senzacije, je že najmanjše odstopanje lahko povod za veliko medijsko afero.

Zato je za vsako organizacijo nujno preprečevanje nastanka krize oziroma preprečevanje in omilitev njenih posledic.

Kaj moramo storiti, če slutimo krizni dogodek?

 

  • Spisati načrt za krizno komuniciranje v primeru izbruha krize in narediti simulacije dogajanja
  • Izvesti delavnico za zaposlene, da dobijo jasna navodila, kako ravnati in česa ne smejo storiti
  • Obvestiti vse deležnike v organizaciji, kako ravnati z mediji

Priprava na krizo

Najboljši način upravljanje krize je, da preprečimo njen nastanek, zato je predhodno krizno načrtovanje izrednega pomena. Naučiti se moramo, kako se ji izogniti, pa tudi, kako ravnati, če do nje pride, da ublažimo posledice.

Najlaže se ji izognemo tako, da odkrivamo in predvidevamo vse krizne kanale in da ne zanemarimo opozorilnih znakov, do katerih nas privedejo notranji in zunanji vir informacij.

V nepričakovanih stresnih situacijah zelo verjetno pride do neželenih napak, zlasti ko gre za krizno komuniciranje. Zato je nujno imeti vnaprej pripravljen krizni načrt, ki pa mora biti prožen in prilagodljiv.

 

Karolina Vrtačnik, podjetniška svetovalka

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Objavljena je sprememba vsebine Javnega poziva za Vavčer za tržne raziskave tujih trgov. Spremembe se nanašajo na naslednjo točko Javnega poziva: 7. Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega poziva za obdobje 2019-2023 znaša 1.500.000,00 EUR oziroma skladno s proračunskimi zmožnostmi. Briše se: Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega poziva za obdobje 2019-2023 znaša 1.000.000,00 EUR oziroma skladno s proračunskimi zmožnostmi.  Več lahko preberete tu.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Objavljena je sprememba vsebine Javnega poziva za Vavčer za udeležbo v gospodarskih delegacijah v tujino. Spremembe se nanašajo na naslednjo točko Javnega poziva: 7. Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega poziva za obdobje 2019-2023 znaša 2.500.000,00 EUR oziroma skladno s proračunskimi zmožnostmi. Briše se: Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega poziva za obdobje 2019-2023 znaša 3.000.000,00 EUR oziroma skladno s proračunskimi zmožnostmi.. Več lahko preberete tu.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

 

V okviru »Dneva slovenskih dobaviteljev« bodo podjetja imela možnost osebno predstaviti svoje izdelke na centrali podjetja SPAR Avstrija. Prav tako bo predstavljena mednarodna aktivnost trgovinske verige SPAR Avstrija. Neposredno ob predstavitvenem omizju pa bodo potekali razgovori med udeleženimi podjetji ter nabavniki verige SPAR Avstrija. Dogodek »Dan slovenskih dobaviteljev« v podjetju SPAR Avstrija bo predvidoma potekal na sedežu podjetja oktobra 2019 v Salzburgu. Preberite več tu.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

Blizu 600 zadovoljnih obiskovalcev je bilo minulo soboto deležnih brezplačne hrane, pijače in odlične glasbe na veliki zabavi Obrtne zbornice Domžale. Spoznali so tudi obrtnike in podjetnike, ki so se predstavljali na stojnicah, dan pa jim je popestril tudi bogat srečelov.

 

Obrtna zbornica Domžale, ki združuje podjetnike petih občin; poleg Domžal še Trzin, Mengeš, Moravče in Lukovico, je te dni proslavila visoko, 40 obletnico delovanja, z veliko zabavo na Tržnem prostoru v Domžalah, namenjeno vsem željnim zabave in dobre družbe. Vsak obiskovalec je lahko okusil dobrote priznanih lokalnih gostiln Keber, pri Gašperju, Pr Jakov Met, Bevc, Juvan, brezplačno kraft pivo pivovarne in gostilne Furman, vodo, Simply good kavo in odličen sladoled Jamarskega Doma na Gorjuši, ki je na tak vroč dan, kot je bila minula sobota, več kot dobrodošel. Vsi so lahko svojo srečo preizkusili tudi na kolesu sreče, kjer je bila vsaka srečka dobitna. Nagrade so prispevali člani in sponzorji Obrtne zbornice Domžale tako da je bil nabor nagrad izjemo pester. Glavni nagradi, polet z letalom za dve osebi, sta bili izžrebani in podeljeni dvema srečnežema, obiskovalcema zabave, ki si bosta praznovanje zapomnila še za dolgo, z ogledom slovenskih lepot visoko nad tlemi. Dogajanje je popestrila glasba Domžalske Godbe, pa tudi skupine Prijatelji Dixilanda, ki je na praznovanje privabila veliko število obiskovalcev.

 

Več informacij: https://www.gzs.si/Dogodki/20-06-2019/individualna-srecanja-s-kandidati-za-veleposlanike-

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Gospodarska zbornica Slovenije v sodelovanju z organizira z Nemškim zveznim ministrstvom za gospodarstvo in energijo ter SRIP – krožno gospodarstvo na GZS 18. in 19. junija pripravljamo Slovensko nemške dneve krožnega gospodarstva. Program omogoča slovenskim podjetjem, da predstavijo svoje rešitve in vzpostavijo poslovna in razvojna partnerstva z nemškimi podjetji, predvsem na področju okolja. Gre za osem globalnih nemških podjetij iz omenjenega področja. V priponki imate seznam slovenskih podjetij s katerimi bi se radi srečali. V kolikor imate kontakt s podjetji, ki so navedene v seznamu, vas prosimo, da jih povabite na dogodek. Več na povezavi:  www.gzs.si/Dogodki/18-06-2019/slovensko–nemski-dnevi-kroznega-gospodarstva

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Iz morja bodo odstranjevali zavržene ribolovne mreže in kovine

 

Mediji so polni člankov o plastiki, ki onesnažuje svetovna morja. Skoraj nikjer pa ni zaslediti podatka, da so morska dna prekrita še z enim ogrožujočim odpadkom – izgubljenim in zavrženim ribolovnim orodjem. Ta med drugim ogroža morsko raznolikost, zato se je slovenska ekipa odločila ukrepati s pomočjo projekta DIZRO.

 

V okviru operacije bodo strokovnjaki identificirali najmanj petdeset najbolj onesnaženih lokacij morskega okolja v Slovenski Istri. S pomočjo potapljačev bodo v 25 mesecih te lokacije očistiti, da bi spet zaživela biotska raznovrstnost. Predvidevajo, da bodo dvignili najmanj pet tisoč metrov ribiških mrež in okoli 300 kilogramov kovin. S tem bodo močno prispevali k ohranitvi naravne dediščine in morske raznolikosti.

 

Vzporedni cilj, ki ga zasledujejo, pa je vzpostavitev nove inovativne storitve odstranjevanja ribolovnega orodja za razvoj trajnostnega ribolova v Istri. Ta predvideva tudi recikliranje zavrženega orodja in mrež.

 

Mogoče se sprašujete, od kod ime DIZRO, ki v našem primeru pomeni kratico za dvig izgubljenega oz. zavrženega ribolovnega orodja? Za Prave morske volkove ni nič nenavadno, saj so ga akterji poiskali v zgodovini sredozemskega ribištva. Tako se je namreč imenovalo plovilo, ki so ga med prvimi uporabljali Francozi za ribolov na Jakobove pokrovače.

 

Dizro v našem primeru pomeni kratico za dvig izgubljenega oz. zavrženega ribolovnega orodja, tako pa se je tudi imenovalo plovilo, ki so ga med prvimi uporabljali za ribolov na Jakobove pokrovače ob francoski obali.

 

V okviru Javnega poziva LAS Istre v letu 2017 za izbor operacij za uresničevanje ciljev Strategije lokalnega razvoja LAS Istre 2014-2020 je Zavod za pomorske dejavnosti Koper s partnerjem Zanestra d. o. o. prijavil operacijo »Dvig izgubljenega oziroma zapuščenega ribolovnega orodja v Slovenskem morju«. Odobrena operacija je sofinancirana iz Evropskega sklada za pomorstvo in ribištvo (ESPR).