Novice

Od Cankarja do Starbucksa ali nauk o doživetju kave

»Dajmo se malo sprehoditi skozi zgodovino uspeha in bogastva. Kdo je imel na tem področju največ moči v času plemstva?« je zbrane na motivacijskem predavanju vprašal Matija Goljar, voditelj oddaje Štartaj, Slovenija!

Vsekakor kraljeve družine. In kar dolgo je bilo tako, pa še vsem je bilo logično. Zatem je prišlo obdobje, ko je postalo uporabno znanje. Naenkrat je lahko postal najuspešnejši človek tisti, ki je največ vedel. Bolj ko je bil šolan, več novega je lahko »pogruntal«. Izumil patent, od tega pobiral odstotke in dobro živel na račun svoje iznajdbe.

Pa to še drži?

Naj vas vse pridne in poslušne prizemljim s kratkim – NE, trdi Matija Goljar, vodja Ustvarjalnika in podjetniški mentor, ki predava o (r)evoluciji, ki se dogaja pred našimi očmi, še najbolj pa jo občutimo podjetniki, Od Billa Gatesa naprej to ne drži več, kajti z njegovo pomočjo je svet padel s tečajev, v revolucijo, ki še kar traja in se levi iz ene v drugo. Odkar imamo računalnike in internet, je vse znanje sveta na enem mestu. Znanje ni bilo še nikoli tako dostopno in demokratično; prav vse lahko »zguglamo«, tudi navodila za atomsko bombo.

Kdo je torej zmagovalec današnjega dne?

Tisti, ki je najbolj sposoben. Tisti, ki zna hoditi korak pred drugimi; ki zna iz vsega, kar so si izmislili drugi, narediti nekaj novega. V čem je torej lepota dodane vrednosti v sodobnem podjetništvu? Gotovo ni v tem, da bi spotoma zaračunavali dejansko nastalo dodano vrednost v nekdanjem pomenu besede. Danes je treba narediti koncept, razsute že izumljene lego kocke je treba zložiti drugače, kot jih zna kdorkoli drug. To je vsa umetnost, prostodušno »priznava« Matija Goljar.

Rabite konkreten primer?

Pa ga poglejmo na primeru skodelice kave. Za katero vemo, koliko je njena osnovna vrednost. S tem mislim tistih par kavnih zrn, ki jih dobi plačane afriški kmet. S tem, da se jim cena zaradi pakiranja in transporta zviša, nimamo težav. Da gremo »v kafič«, kjer plačamo še stroške priprave in strežbe, nam je tudi še jasno. Tako je vsaj »skodelica kave« funkcionirala zadnjih petdeset let. A povejte mi, zakaj smo pripravljeni v Portorožu zanjo odšteti 2,6 evra in v Starbucksu 5 evrov? Kako jim to uspe? Zakaj? Gre za znamko, za našo nečimrnost? Za naš ego, da pokažemo, da lahko damo za kavo 5 evrov?

Kaj je torej tisto, zaradi česar sem za kavo pripravljen toliko plačati? Za njihovo kavo dam 5 evrov zato, ker dejansko ne kupim (le) kave. Kupim doživetje. Danes se prodajajo doživetja, kava je samo osnova! Največ »keša« je na neotipljivi vrednosti. Absolutno dejstvo je, da mi vsi zapravimo več za stvari, ki jih hočemo, kot za stvari, ki jih rabimo.

 

Karolina Vrtačnik

podjetniška svetovalka

SPOT Svetovanje Osrednjeslovenska

Podjetniško svetovanje in regionalno povezovanje

 

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Se dober podjetnik rodi ali naredi?

 

Odgovor na večno vprašanje podajata dva vrhunska slovenska podjetniška predavatelja in guruja; doc. dr. Blaž Zupan in Matija Goljar. Poslušali smo njuna razmišljanja o tem, kaj odlikuje obrega (vrhunskega?) podjetnika.

Dr. Zupan, ki se med drugim predstavlja kot serijski podjetnik, je za ljudi njegovega kova izpostavil učinkovitost. Vse, kar počnemo, je serija procesov, gre za filozofijo. Če močno poenostavimo in karikiramo njegov pristop, je že iz početja med čakanjem v vrsti pred poštnim okencem mogoče razbrati, kako učinkovit je čakajoči: Zabija čas ali med tem na telefonu prebira kakšno koristno vsebino? Prepričan je tudi, da v podjetništvu ni najpomembnejša ideja; dosti bolj pomembna je njena izvedba oziroma testiranje.

Na tej točki se z njim povsem strinja Matija Goljar iz Ustvarjalnika, ki je prepričan, da imamo ideje vsi. Ključno je, kako jo izvedemo, predvsem pa, kolikokrat smo jo pripravljeni ponoviti, da bo dovolj dobra. Kdor »po slovensko« išče popolnost  že v prvem poskusu, ne bo prišel daleč; podjetnik mora vedeti, da večkrat poskuša zato, da bo vsak naslednji poskus boljši od prejšnjega.

Ob tem izpostavlja tri ključne lastnosti pravega podjetnika: Imeti mora ustrezno storitev oziroma produkt, ki rešuje problem, to mora znati prodati in obenem imeti občutek za denar. Ker večina ljudi združuje dve lastnosti od treh, je nadvse pomembno, s kom se obdamo v poslu. Če bomo iskali sebi podobno osebo, bomo manj uspešni, kot če najdemo komplementarno.

Zupan iz ljubljanske Ekonomske fakultete pa poudarja, da dober podjetnik – prodajalec razume situacijo stranke oz njen problem v poslu. Pozanima se, kakšne so posledice tega problema za poslovnega partnerja, nato pa ponudi rešitve, ki konkretno pomagajo.

Opozarja pa še na ključno napako – iskanje oziroma ponujanje rešitev na podlagi predpostavk in ne na podlagi dejstev. Predpostavka je po njegovem mati vseh napak. Tudi on polaga na srce pomen vztrajnosti; večkrat ko bo podjetnik nekaj poskusil v omejenem času, večja je verjetnost, da bo našel pravo rešitev.

Mellanie Grudniik

podjetniška svetovalka

SPOT Svetovanje Osrednjeslovenska

Podjetniško svetovanje in regionalno povezovanje

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

Časovnica kot ključ do uspeha

 

Skorajda ni podjetnika, ki ne b iskal »čarobne« formule za uspeh. Mag. Aleš Lisac, guru marketinga in prodaje na Slovenskem, nam je na nedavnem 7. Vrhu malega gospodarstva odstrl nekaj tančic s skrivnosti za poslovni uspeh. Kot najpomembnejšo je izpostavil časovni cilj oziroma rok. Samo 3 odstotke ciljev realiziramo, če nimajo časovnice.

Lisac je v slikovitem predavanju poudaril odnos s stranko. Ljudje nenazadnje kupujemo od ljudi, kot smo mi sami – takim tudi prodajamo. Torej osebam, ki jim zaupamo in ki jih poznamo. Zato sta pomembni kvaliteta in intenzivnost stika, torej skupen čas. S stranko se ni dobro srečevati samo takrat, ko bi kaj radi, ampak jo obiskujemo tudi zunaj teh intervalov, je zbranim podjetnikom položil na srce Aleš Lisac. Ob širitvi poslovanja na nove stranke ne zanemarimo starih.

Kljub sodobnim komunikacijskim potem ne bosta dovolj elektronsko ali tekstovno sporočilo; važen je osebni obisk.

Drugi postulat podjetnika naj bo jasnost zadanih ciljev. Natančno moramo vedeti, kaj želimo, biti moramo usmerjeni v prihodnost in opredeliti cilje.

Potreba je ravno tako vredna podjetnikove pozornosti. Še posebej potreba po denarju. Govorec meni, da denar ne bo prišel, če ga človek nujno potrebuje. Obnaša se namreč kot najstnik; obišče tiste, ki jasno vedo, kaj želijo in ki razmišljajo vnaprej.

Skladnost: Stranke takoj opazijo, če naša ravnanja niso skladna z našimi besedami ali sporočili.

Organiziranost je še ena od prednosti uspešnih; denar ima rad organiziranost – in organizatorja.

Kdor v poslu nima resnosti, krade sam sebi. Zato si podjetnik ne sme zatiskati oči, sam sebi mora nastaviti ogledalo in biti realen. Strategija upanja je povod v propad.

Nikakor ne bo škodovalo, če boste »VIP oseba«. Kdor hoče uspeti, naj se potrudi, da bo najbolj znan v svoji panogi. Treba seje izpostavljati in se »podati na oder«, saj se denar lepi na pomembne osebe, je še zabičal Aleš Lisac zbranim slušateljem.

Pomembna pa se mu zdi tudi hitrost, treba je vedeti, da ne rečemo zaman, da je čas denar.

Karolina Vrtačnik

podjetniška svetovalka

SPOT Svetovanje Osrednjeslovenska

Podjetniško svetovanje in regionalno povezovanje

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

SPOT projekt kot pomoč temeljem slovenskega gospodarstva

V Sloveniji deluje 99 odstotkov vseh podjetij v segmentu malih in srednjih podjetij (MSP). Tudi preostali odstotek, kamor uvrščamo velika podjetja, je usodno odvisen od kooperantov, ki jih predstavljajo prej omenjeni mali podjetniki. Zato slednji potrebujejo celovito podporo, kakršno nudi projekt SPOT.

MSP predstavljajo hrbtenico slovenskega gospodarstva, saj zaposlujejo skoraj četrt milijona zaposlenih (okoli 220.000 delovno aktivnih). Ne glede na to so prisiljeni združevati poslovne funkcije, saj so mnogokrat v isti osebi vse »od snažilke do direktorja«.

Njihove zahteve so specifične, so ranljivejši, na banki pa si mnogokrat težje zagotovijo financiranje, je med drugim izpostavila mag. Sonja Šmuc, generalna direktorica GZS, na nedavnem Vrhu malega gospodarstva na Brdu.

Njihove potrebe po informiranju in svetovanju vse bolj prepoznava tudi država: S projektom SPOT, ki je na novo definiral podporno okolje v obliki Slovenskih podjetniških točk, jim ponuja svetovalni servis na štirih nivojih. Znotraj njih deluje ekipa 60 visoko usposobljenih podjetniških svetovalcev, ki jim zagotavljajo brezplačne storitve na osmih ključnih področjih, ki so za mala in srednja podjetja še posebej pomembna.

99 odstotkov slovenskih podjetnikov, ki skupaj ustvari 28 milijard prihodkov oziroma 7,6 milijard dodane vrednosti, se lahko tako rekoč kadarkoli nadeja nasveta s področja kadrov, marketinga, internacionalizacije, gospodarskega prava in drugih ključnih področij.

Podjetniki se lahko s projektom podrobneje seznanijo tudi na www.spot.si.

Mellanie Grudniik

podjetniška svetovalka

 

SPOT Svetovanje Osrednjeslovenska

Podjetniško svetovanje in regionalno povezovanje

 

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

Vabljeni na 1. svetovni kongres podjetnikov, ki bo potekal med 24. in 27. oktobrom v Zagrebu.

 

Več informacij vam je na voljo na povezavi https://skp.congress.hr/

Prijave so možne do 30. junija 2018preko povezave: https://skp.congress.hr/registriraj-se/

 

Preberite še:

vabilo na 1. svetovni kongres podjetnikov (ang)

Program 1. svetovnega kongresa podjetnikov (ang)

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

22. junija 2018, s pričetkom ob 10 uri, bomo organizirali Seminar z naslovom Kako prodajati živilske izdelke na italijanskem trgu. Dogodek bo potekal v hotelu Austria Trend (dvorana Cassipea) v Ljubljani in je namenjen predvsem podjetjem iz živilsko predelovalne industrije, vabljena tudi podjetja iz drugih sektorjev (izdelki za osebno nego in čiščenje, itd.) ki  želijo vstopiti italijanski trg oziroma želijo povečati prodajo na tem 62 milijonskem in iščejo agenta.

 

Rok za prijavo je 11. junij 2018.

 

Vabilo: https://www.izvoznookno.si/Aktualno/Vabilo_na_seminar_Kako_prodajati_zivilske_izdelke_na_italijanskem_trgu_in_zbiranje_interesa_za_udelezbo_na_predstavitvi_slovenskih_podjetij_in_izdelkov_v_italijanskih_trgovskih_verigah_Ljubljana_22_junij_2018_22539.aspx

 

Elektronska prijavnica: https://www.izvoznookno.si/Prijavnica?id=90

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Vljudno vabljeni na mednarodno konferenco, ki bo potekala v okviru projekta »Boosting innovation in factory of the future value chain in the Alps« (BIFOCAlps).

 

 

Četrtek, 31. maj 2018, Rikli Balance Hotel (ex Hotel Golf), Bled

 

Enajst projektnih partnerjev iz alpskih držav (med drugim tudi dva iz Slovenije: Posoški razvojni center in Tehnološki park Ljubljana d.o.o.) se je odločilo, da postavi skupni izziv proizvodnim podjetjem, ki zasledujejo cilje prehoda na globalni trg, želijo pospešiti razvoj ter se priključiti verigi tako imenovanih Tovarn prihodnosti in Industrije 4.0. Rezultati slednjih se med drugim kažejo tudi v visokem odstotku inovacij in patentov ter razpoložljivih naprednih tehnologijah v celotni verigi vrednosti.

Ker pa za dosego zastavljenih ciljev ne gre brez povezovanja podjetij, podpornih institucij za podjetništvo, univerz in političnih odločevalcev, ki delujejo v Alpskem prostoru, projektni partnerji z namenom, da bi izboljšali povezave med inovacijskimi sistemi in deležniki, organiziramo mednarodno konferenco.

 

PROGRAM:

  • 08.30 – 09.30 Registracija
  • 09.30 – 13.00 Otvoritev konference MIC in različne delavnice
  • 13.00 – 14.00 Kosilo
  • 14.00 – 17.30 Konferenca BIFOCALps:

 

  • 14.00-14.10: Projekt BIFOCAlps; Predstavitev glavnih dejavnosti in rezultatov projekta – Massimiliano Bertetti, Polo Tecnologico, Pordenone

 

  • 14.10 – 14.25: Predstavitev glavnih dejavnosti in rezultatov v delovnem sklopu 4 – prof. dr. Borut Likar (zunanji izvajalec za delovni sklop 4)

 

  • 14.25 – 14:45 Pregled EU politik o tovarnah prihodnosti – Rudi Panjtar, SRIP Tovarne prihodnosti, Inštitut Jožef Štefan

 

 

14.45–16.00

 

OKROGLA MIZA 1 »Politične strategije za področje tovarn prihodnosti in orodja za motivacijo vstopa MSP-jev v digitalne procese znotraj tovarn prihodnosti«

Razpravljalci:

Jernej Salecl (MGRT), Tanja Mohorič (Hidria Holding d.o.o.), dr. Igor Kovač (Inštitut Jožef Štefan), Franco Scolari (Polo tecnologico di Pordenone), Jaka Žorž (Genis d.o.o.).

 

16.15–17.30  

OKROGLA MIZA 2 »Pridobivanje potrebnih kompetenc in znanj (bodočih) zaposlenih za upravljanje in vodenje procesov znotraj tovarn prihodnosti«

Razpravljalci:

dr. Andrej Kos (Fakulteta za elektrotehniko UL), dr. Aleš Hančič (Tecos – Razvojni center orodjarstva Slovenije), dr. Richard Messnarz (ISCN LTD, Graz, Avstrija), dr. Alenka Braček Lalić (Poslovna šola Bled), Tina Ušaj (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport).

 

19.00–22.00

 

 

DRUŽABNI DOGODEK IN VEČERJA V GRAND HOTELU TOPLICE

 

 

Več o dogodku najdete v priponki.

 

Veselimo se sodelovanja z vami in vas vabimo, da udeležbo na dogodku potrdite ne e-mail polona.cimpric@prc.si. Sporočite tudi, ali se boste v četrtek udeležili kosila in večerje.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Projektna enota Inšpektorata RS za delo (IRSD) vas vabi na delavnico z naslovom:
Zagotavljanje dostojnega dela zaposlenih, zlasti varnega in zdravega delovnega okolja, z namenom preprečevanja delovnih sporov.

  • torek, 5. 6. 2018 od 11:00 do 14:00, OOZ Ljubljana-Šiška, Pipanova pot 30, 1000 Ljubljana
    Delavnica – Zagotavljanje dostojnega dela zaposlenih, zlasti varnega in zdravega delovnega okolja, z namenom preprečevanja delovnih sporov:

    – nezgode pri delu,
    – dejanske obveznosti delodajalcev na področju izvajanja ukrepov varnosti in zdravja pri delu.
  • torek, 19. 6. 2018 od 10:00 do 13:00, OZS Ljubljana, Celovška cesta 71, 1000 Ljubljana
    Delavnica – Zagotavljanje dostojnega dela zaposlenih, zlasti varnega in zdravega delovnega okolja, z namenom preprečevanja delovnih sporov:

    – problematika preventivnih zdravstvenih pregledov,
    – izjava o varnosti z oceno tveganja, njena vsebina in izdelava.

Stroški vaše udeležbe so že pokriti, ker se delavnica izvaja v okviru projekta, ki je sofinanciran iz Evropskega socialnega sklada.

Če imate težave z razumevanjem vaših obveznosti na področju varnosti in zdravja pri delu in ne veste kako bi se učinkovito pogovarjali z zunanjimi strokovnimi delavci potem je to odlična priložnost za vas, da dobite brezplačne informacije za omenjeno področje.


Delavnica se izvaja v okviru projekta »Odpravimo konflikte na delovnem mestu« – Ozaveščanje o možnosti posredovanja v sporu med delavcem in delodajalcem ter svetovanje delodajalcem. Projekt je prvenstveno namenjen delodajalcem. Posebej si želimo z njim doseči tudi manjše delodajalce, za katere so navedene tematike zaradi omejenih finančnih in kadrovskih virov poseben izziv. Prepričani smo, da boste na predavanju prejeli veliko koristnih informacij, ki vam bodo pomagale k razumevanju zahtev glede varnosti in zdravja pri delu.

Preberite si priloženo Vabilo – Lj. Šiška in Vabilo OZS 19.6.18 v katerih so zajete vse informacije glede prijave, programa in vsebine ter datum delavnice.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija