Novice

Če mislite, da ste varni pred zmedo ob kriznem dogodku v podjetju, se motite

 

Kriza postane kriza šele takrat, ko jo vlada, mediji in druge vplivne skupine opredelijo kot takšno. Lahko povzroči veliko kratkoročno in dolgoročno škodo – tudi nepopravljivo. V tem dogajanju so izjemno pomembna ciljna skupina mediji, ki so najpomembnejši dejavniki kriznega okolja organizacije. Poročanje medijev je lahko bolj škodljivo kot vsebina krize sama po sebi. V krizi so najbolj usodne reakcije potrošnikov in mnenjskih voditeljev, bolj kot vsebina krize sama. Ob nastopu krize sta vselej problem tudi nenadnost in časovni pritisk.

Če se organizacija še tako trudi, slej ko prej pride do krize. V času množičnih komunikacij, ko mediji nekritično iščejo vedno nove senzacije, je že najmanjše odstopanje lahko povod za veliko medijsko afero.

Zato je za vsako organizacijo nujno preprečevanje nastanka krize oziroma preprečevanje in omilitev njenih posledic.

Kaj moramo storiti, če slutimo krizni dogodek?

 

  • Spisati načrt za krizno komuniciranje v primeru izbruha krize in narediti simulacije dogajanja
  • Izvesti delavnico za zaposlene, da dobijo jasna navodila, kako ravnati in česa ne smejo storiti
  • Obvestiti vse deležnike v organizaciji, kako ravnati z mediji

Priprava na krizo

Najboljši način upravljanje krize je, da preprečimo njen nastanek, zato je predhodno krizno načrtovanje izrednega pomena. Naučiti se moramo, kako se ji izogniti, pa tudi, kako ravnati, če do nje pride, da ublažimo posledice.

Najlaže se ji izognemo tako, da odkrivamo in predvidevamo vse krizne kanale in da ne zanemarimo opozorilnih znakov, do katerih nas privedejo notranji in zunanji vir informacij.

V nepričakovanih stresnih situacijah zelo verjetno pride do neželenih napak, zlasti ko gre za krizno komuniciranje. Zato je nujno imeti vnaprej pripravljen krizni načrt, ki pa mora biti prožen in prilagodljiv.

 

Karolina Vrtačnik, podjetniška svetovalka

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Objavljena je sprememba vsebine Javnega poziva za Vavčer za tržne raziskave tujih trgov. Spremembe se nanašajo na naslednjo točko Javnega poziva: 7. Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega poziva za obdobje 2019-2023 znaša 1.500.000,00 EUR oziroma skladno s proračunskimi zmožnostmi. Briše se: Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega poziva za obdobje 2019-2023 znaša 1.000.000,00 EUR oziroma skladno s proračunskimi zmožnostmi.  Več lahko preberete tu.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Objavljena je sprememba vsebine Javnega poziva za Vavčer za udeležbo v gospodarskih delegacijah v tujino. Spremembe se nanašajo na naslednjo točko Javnega poziva: 7. Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega poziva za obdobje 2019-2023 znaša 2.500.000,00 EUR oziroma skladno s proračunskimi zmožnostmi. Briše se: Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega poziva za obdobje 2019-2023 znaša 3.000.000,00 EUR oziroma skladno s proračunskimi zmožnostmi.. Več lahko preberete tu.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

 

V okviru »Dneva slovenskih dobaviteljev« bodo podjetja imela možnost osebno predstaviti svoje izdelke na centrali podjetja SPAR Avstrija. Prav tako bo predstavljena mednarodna aktivnost trgovinske verige SPAR Avstrija. Neposredno ob predstavitvenem omizju pa bodo potekali razgovori med udeleženimi podjetji ter nabavniki verige SPAR Avstrija. Dogodek »Dan slovenskih dobaviteljev« v podjetju SPAR Avstrija bo predvidoma potekal na sedežu podjetja oktobra 2019 v Salzburgu. Preberite več tu.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

Blizu 600 zadovoljnih obiskovalcev je bilo minulo soboto deležnih brezplačne hrane, pijače in odlične glasbe na veliki zabavi Obrtne zbornice Domžale. Spoznali so tudi obrtnike in podjetnike, ki so se predstavljali na stojnicah, dan pa jim je popestril tudi bogat srečelov.

 

Obrtna zbornica Domžale, ki združuje podjetnike petih občin; poleg Domžal še Trzin, Mengeš, Moravče in Lukovico, je te dni proslavila visoko, 40 obletnico delovanja, z veliko zabavo na Tržnem prostoru v Domžalah, namenjeno vsem željnim zabave in dobre družbe. Vsak obiskovalec je lahko okusil dobrote priznanih lokalnih gostiln Keber, pri Gašperju, Pr Jakov Met, Bevc, Juvan, brezplačno kraft pivo pivovarne in gostilne Furman, vodo, Simply good kavo in odličen sladoled Jamarskega Doma na Gorjuši, ki je na tak vroč dan, kot je bila minula sobota, več kot dobrodošel. Vsi so lahko svojo srečo preizkusili tudi na kolesu sreče, kjer je bila vsaka srečka dobitna. Nagrade so prispevali člani in sponzorji Obrtne zbornice Domžale tako da je bil nabor nagrad izjemo pester. Glavni nagradi, polet z letalom za dve osebi, sta bili izžrebani in podeljeni dvema srečnežema, obiskovalcema zabave, ki si bosta praznovanje zapomnila še za dolgo, z ogledom slovenskih lepot visoko nad tlemi. Dogajanje je popestrila glasba Domžalske Godbe, pa tudi skupine Prijatelji Dixilanda, ki je na praznovanje privabila veliko število obiskovalcev.

 

Več informacij: https://www.gzs.si/Dogodki/20-06-2019/individualna-srecanja-s-kandidati-za-veleposlanike-

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Gospodarska zbornica Slovenije v sodelovanju z organizira z Nemškim zveznim ministrstvom za gospodarstvo in energijo ter SRIP – krožno gospodarstvo na GZS 18. in 19. junija pripravljamo Slovensko nemške dneve krožnega gospodarstva. Program omogoča slovenskim podjetjem, da predstavijo svoje rešitve in vzpostavijo poslovna in razvojna partnerstva z nemškimi podjetji, predvsem na področju okolja. Gre za osem globalnih nemških podjetij iz omenjenega področja. V priponki imate seznam slovenskih podjetij s katerimi bi se radi srečali. V kolikor imate kontakt s podjetji, ki so navedene v seznamu, vas prosimo, da jih povabite na dogodek. Več na povezavi:  www.gzs.si/Dogodki/18-06-2019/slovensko–nemski-dnevi-kroznega-gospodarstva

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Iz morja bodo odstranjevali zavržene ribolovne mreže in kovine

 

Mediji so polni člankov o plastiki, ki onesnažuje svetovna morja. Skoraj nikjer pa ni zaslediti podatka, da so morska dna prekrita še z enim ogrožujočim odpadkom – izgubljenim in zavrženim ribolovnim orodjem. Ta med drugim ogroža morsko raznolikost, zato se je slovenska ekipa odločila ukrepati s pomočjo projekta DIZRO.

 

V okviru operacije bodo strokovnjaki identificirali najmanj petdeset najbolj onesnaženih lokacij morskega okolja v Slovenski Istri. S pomočjo potapljačev bodo v 25 mesecih te lokacije očistiti, da bi spet zaživela biotska raznovrstnost. Predvidevajo, da bodo dvignili najmanj pet tisoč metrov ribiških mrež in okoli 300 kilogramov kovin. S tem bodo močno prispevali k ohranitvi naravne dediščine in morske raznolikosti.

 

Vzporedni cilj, ki ga zasledujejo, pa je vzpostavitev nove inovativne storitve odstranjevanja ribolovnega orodja za razvoj trajnostnega ribolova v Istri. Ta predvideva tudi recikliranje zavrženega orodja in mrež.

 

Mogoče se sprašujete, od kod ime DIZRO, ki v našem primeru pomeni kratico za dvig izgubljenega oz. zavrženega ribolovnega orodja? Za Prave morske volkove ni nič nenavadno, saj so ga akterji poiskali v zgodovini sredozemskega ribištva. Tako se je namreč imenovalo plovilo, ki so ga med prvimi uporabljali Francozi za ribolov na Jakobove pokrovače.

 

Dizro v našem primeru pomeni kratico za dvig izgubljenega oz. zavrženega ribolovnega orodja, tako pa se je tudi imenovalo plovilo, ki so ga med prvimi uporabljali za ribolov na Jakobove pokrovače ob francoski obali.

 

V okviru Javnega poziva LAS Istre v letu 2017 za izbor operacij za uresničevanje ciljev Strategije lokalnega razvoja LAS Istre 2014-2020 je Zavod za pomorske dejavnosti Koper s partnerjem Zanestra d. o. o. prijavil operacijo »Dvig izgubljenega oziroma zapuščenega ribolovnega orodja v Slovenskem morju«. Odobrena operacija je sofinancirana iz Evropskega sklada za pomorstvo in ribištvo (ESPR).

Kako lahko podjetje pridobi vavčer in kateri vavčerji so na voljo

 

Program vavčerjev, ki jih razpisuje Slovenski podjetniški sklad, mikro, malim in srednjim podjetjem ter zadrugam omogoča bistveno poenostavljen dostop do sofinanciranja posameznih storitev, s pomočjo katerih lahko podjetja krepijo svojo konkurenčnost in kompetence. Podjetja lahko hitro in na enostaven način prejmejo vavčerje za različne vsebine, dodatna prednost za podjetja pa je, da ni rokov za oddajo vloge, vavčerji bodo na voljo skozi vse leto.

 

Podjetja lahko iz posameznega odobrenega vavčerja pridobijo sofinanciranje v višini 60 %. Najvišja vrednost, ki jo podjetje lahko pridobi za posamezni vavčer, je manjša od 10.000 evrov, skupna višina vavčerjev, ki jih podjetje lahko koristi, pa znaša največ 30.000 evrov na leto. Mikro, malim in srednjim podjetjem je za pripravo vloge na voljo brezplačna pomoč na Slovenskih poslovnih točkah – SPOT.

 

Postopek pridobitve vavčerjev:

Vir: Slovenski podjetniški sklad

 

Kateri Vavčerji so trenutno na voljo (na dan 29. maj 2019)?

 

S klikom na povezavo pri posameznem vavčerju so na voljo vse potrebne zahteve za pridobitev posameznega vavčerja (pozivna dokumentacija), pogoji za pridobitev vavčerja, roki, vzorci obrazcev, pogodb, zahtevkov za izplačilo, najpogostejša vprašanja in odgovori ter ostale potrebne informacije).

 

Vavčer za kibernetsko varnost. Namen vavčerja je spodbuditi MSP k zagotavljanju povečanja kibernetske varnosti, s čimer se bo povečala njihova konkurenčnost, dodana vrednost oz. prihodki od prodaje.

 

Vavčer za skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva na sejmih v tujini. Namen vavčerja je spodbuditi MSP k udeležbi na organiziranih skupinskih predstavitvah slovenskega gospodarstva na sejmih v tujini.

 

Vavčer za udeležbo v gospodarskih delegacijah v tujino. Namen vavčerja je spodbuditi podjetja k udeležbi v izhodnih gospodarskih delegacijah (vključno z B2B srečanji s podjetji).

 

Vavčer za udeležbe na mednarodnih forumih. Namen vavčerja je spodbuditi MSP k aktivni udeležbi na mednarodnih forumih v tujini.

 

Vavčer za tržne raziskave tujih trgov. Namen vavčerja je spodbuditi MSP k izdelavi tržnih raziskav tujih trgov, da proučijo možnosti za prodor novih ali obstoječih izdelkov/storitev na tuj trg, širitve oz. diverzifikacije svojega poslovanja na tujih trgih.

 

Vavčer za statusno preoblikovanje družb. Namen in cilj vavčerja je spodbuditi MSP iz tega javnega poziva k statusnemu preoblikovanju: – samostojnega podjetnika posameznika v kapitalsko družbo, – delniške družbe v družbo z omejeno odgovornostjo ali obratno ali – zadruge v gospodarsko družbo ali obratno, z namenom pozitivnega vpliva na možnosti povečanja njihove konkurenčnosti, dodane vrednosti oz. prihodkov od prodaje.

 

Vavčer za digitalni marketing. Namen vavčerja je uvajanje digitalnega marketinga, s čimer se bo povečala njihova konkurenčnost, dodana vrednost oz. prihodki od prodaje.

 

Vavčer za pripravo digitalne strategije. Namen vavčerja je spodbuditi ciljne skupine k pripravi digitalne strategije z namenom digitalne transformacije podjetij.

 

Vavčer za dvig digitalnih kompetenc. Namen vavčerja je spodbuditi ciljne skupine k zagotovitvi ustreznih znanj zaposlenih vodstvenega kadra za ključna področja digitalizacije.

 

Vavčer za certifikate kakovosti. Namen vavčerja je dvigniti kakovost poslovanja ali izdelkov in storitev ter s tem povečati konkurenčnost podjetij.

 

Vavčer za zaščito intelektualne lastnine. Namen vavčerja je zaščititi intelektualno lastnino MSP in jim s tem pomagati pri poslovanju na trgih, kjer vlada močna konkurenca.

 

 

Kdaj je vloga za pridobitev vavčerja popolna?

 

POPOLNA VLOGA = PRIJAVNI OBRAZEC + IZJAVA PRIJAVITELJA  + PRILOGE

Podatki o prijavitelju: Naziv prijavitelja, naslov sedeža (ulica, kraj, pošta, občina, programsko območje), matična in davčna številka, oseba pooblaščena za zastopanje, kontaktni podatki prijavitelja, št. TRR, osnovna dejavnost (SKD), velikost podjetja, št. zaposlenih na dan oddaje vloge, spletna stran in elektronski naslov,…

Predstavitev projekta: Razlogi za pridobitev vavčerja (npr. za pridobitev certifikata), vpliv tega na konkurenčnost prijavitelja

Izbor zunanjega izvajalca: Seznam zunanjih izvajalcev od katerih je podjetje pridobilo tri ponudbe (ponudbe je potrebno tudi priložiti), navedba izbranega zunanjega izvajalca in utemeljitev izbire, obrazložitev izbora zunanjega izvajalca v primeru, da predložitev  treh ponudb ni možna.

 

IDENTIFIKACIJA PODPISNIKA POGODBE

Za zagotavljanje potrebne identifikacije podpisnika pogodbe bodo prijaviteljem na voljo naslednje tri možnosti :

  • podpis pogodbe lahko opravite osebno na sedežu SPS
  • overitev podpisa pogodbe na UE
  • Identifikacija podpisa pogodbe na SPOT Svetovanje

 

Podjetniška svetovalka Mellanie Grudniik

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija