Register dejanskih lastnikov (RDL), ki ga bo vodil AJPES, je posledica implementacije Direktive (EU) 2015/849, s katero se naj bi povečala transparentnost pri ugotavljanju dejanskega lastništva poslovnih subjektov. Podjetja morajo po Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranju terorizma prijaviti podatke o svojem dejanskem lastniku v RDL. Če tega še niste storili, je FURS obveščal, da bi naj do sredine junija prejeli poziv FURS prek eDavkov. FURS ugotavlja namreč, da številni subjekti še niso opravili vpisa dejanskih lastnikov v RDL. FURS je že pričel s izdajanjem kazni in kazni niso nizke!

 

Subjektom, ki lastništva še niste vpisali, je FURS kot nadzorni organ preko portala eDavki vročil poziv, da to storite v roku 30 dni od prejema poziva. Obveznost lahko opravite preko aplikacije eRDL na spletni strani AJPES.

 

Prvi sklop pozivov je podjetjem v eDavke FURS vročil konec maja 2019, nato pa so pozivi sledili še do konca junija 2019. Podjetja, ki so dolžnost vpisa opravila v roku, jih ne bodo sankcionirali, sicer pa velja, da se kršitev dolžnosti vpisa v RDL lahko sankcionira z globo od 6.000 do 60.000 evrov za pravno osebo in z globo od 400 do 2.000 evrov za odgovorno osebo pravne osebe.

 

Kaj je register dejanskih lastnikov?

Register dejanskih lastnikov (RDL) je baza podatkov, v kateri se zbirajo podatki o dejanskih lastnikih z namenom zagotavljanja transparentnosti lastniških struktur poslovnih subjektov in onemogočanja zlorab poslovnih subjektov za pranje denarja in financiranje terorizma.

 

Dejanski lastnik je vsaka fizična oseba, ki je končni lastnik poslovnega subjekta ali jo nadzira ali kako drugače obvladuje, ali fizična oseba, v imenu katere se izvaja transakcija.

 

Dejanske lastnike morajo v RDL vpisati pravne osebe, ki so vpisane v Poslovni register Slovenije, razen spodaj navedenih izjem, ter tuji skladi, tuje ustanove ali podobni subjekti tujega prava, ki sprejemajo in upravljajo ali razdeljujejo premoženjska sredstva za določen namen in iz njihovega poslovanja nastanejo davčne obveznosti v Republiki Sloveniji.

 

Podatkov o dejanskih lastnikih v RDL ne vpišejo:

  • samostojni podjetniki (s.p.),
  • enoosebne družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.), kjer je ista fizična oseba lastnik in edini direktor te družbe (če je direktorjev več ali če je edini družbenik pravna oseba, ta izjema ne velja!),
  • posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost (zasebni športni delavci, zasebni zdravstveni delavci, zasebni zdravniki, odvetniki, notarji, samostojni novinarji, samozaposleni v kulturi, ribiči itd.),
  • neposredni in posredni proračunski uporabniki,
  • tuji skladi, tuje ustanove in podobni pravni subjekti tujega prava, kadar iz njihovega poslovanja nastanejo davčne obveznosti v Republiki Sloveniji.

 

Vsi ostali pa vpis morate opraviti!

 

Podatki o dejanskih lastnikih so javni z namenom zagotavljanja višje pravne varnosti pri sklepanju poslovnih razmerij, varnosti pravnega prometa, integritete poslovnega okolja ter preglednosti poslovnih razmerij posameznikov s poslovnimi subjekti, ki delujejo v poslovnem okolju in pravnem prometu.

 

Kako vpišem oz kdo običajno izvede administrativni vpis dejanskega lastnika?

 

Več podrobnosti je na voljo tukaj: ZA KOGA JE VPIS V REGISTER DEJANSKIH LASTNIKOV OBVEZEN?

 

Za dodatne informacije smo vam na voljo.

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

Celovita podpora podjetjem za aktivno staranje delovne sile – JP ASI 2019

 

Javno povabilo podjetjem pri pripravi strategij za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih ter krepitvi njihovih kompetenc

 

Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS je  na svoji spletni strani dne 26. 7. 2019  objavil javno povabilo za zbiranje ponudb v okviru programa »Celovita podpora podjetjem za aktivno staranje delovne sile« za podporo podjetjem pri pripravi strategij za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih ter krepitvi njihovih kompetenc – JP ASI 2019.

 

Namen javnega povabila: spodbuditi podjetja k učinkovitemu upravljanju starejših zaposlenih in h krepitvi njihovih kompetenc z vidika podaljševanja njihove delovne aktivnosti.

 

Prijavitelj: Na javno povabilo se lahko prijavijo podjetja, ki so registrirana za opravljanje dejavnosti po Zakonu o gospodarskih družbah vsaj 12 mesecev pred objavo JP ASI 2019 vseh velikosti in panog ter tudi samozaposleni, ki imajo zaposlene starejše od 45 let, zlasti starejše od 50 let.

 

Ciljna skupina so zaposleni, ki bodo vključeni v usposabljanje in morajo biti na dan objave JR ASI 2019, to je dne 26.07.2019, stari 45 let ali več.
Predmet sofinanciranja:

 

SKLOP A: Priprava strategije za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih, za katero lahko podjetja glede na število zaposlenih zaprosijo za financiranje do 3.000,00 EUR

SKLOP B: Razvoj kariere s krepitvijo kompetenc starejših zaposlenih tako na področju osebnega in kariernega razvoja (pridobivanje mehkih kompetenc, splošna usposabljanja, poklicno specifična usposabljanja). Podjetja lahko zaprosijo glede na velikost podjetja največ do skupne višine npr. za mikro podjetje (od 1 do 9 zaposlenih) do skupne višine 7.200,00 EUR.

 

Upravičen strošek usposabljanja na posameznega starejšega zaposlenega je 30 eur/uro/osebo oz. največ 60 ur oz. 1.800 EUR  stroškov ter najmanj 10 ur oz. 300,00 EUR stroškov.

 

Upravičeno obdobje izvajanja aktivnosti je od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do najpozneje 28. 2. 2021.
Rok za oddajo vlog: ponudbo (prijavnico) lahko ponudniki vložijo od 26. 8. 2019 do porabe sredstev oziroma najpozneje do 30. 10. 2019.

 

 

Razpisna dokumentacija: je objavljena na http://www.sklad-kadri.si/si/razpisi-in-objave/razpis/n/javno-povabilo-podpora-podjetjem-pri-pripravi-strategij-za-ucinkovito-upravljanje-starejsih-zapo/.

 

Informacije v zvezi z namenom javnega povabila lahko dobijo zainteresirani ponudniki v razpisnem roku na spletnih straneh sklada (www.sklad-kadri.si) ter v okviru Info točke vsako sredo in petek med 9. in 12. uro pri kontaktni osebi Andražu Banfiju, po telefonu: 01/43 45 878 ali na e-naslovu: asi[@]sklad-kadri.si.

Predstavitev razpisa: sklad je razpisal dve delavnici, kjer bodo predstavili javno povabilo. Obvezne so predhodne prijave na https://bit.ly/33e6BwD.

 

 

Izbirate lahko med dvema terminoma:

  • Delavnica v Ljubljani: torek, 13. avgust 2019, od 9.00 do 11.30; stavba Triglav (bivši Slovenijales, pritličje), Dunajska 22, Ljubljana

Parkiranje: možno v bližini stavbe – parkirišče Gospodarsko razstavišče in ob cesti na pločniku, parkiranje je plačljivo.

 

  • Delavnica v Celju: ponedeljek, 19. avgust 2019, od 9.00 do 11.30; RGZC – Regionalna gospodarska zbornica Celje (2. nadstropje), Ljubljanska cesta 14, Celje

Parkiranje: možno v bližini je parkirna hiša Glazija in makadamsko parkirišče ob Jurčičevi ulici, parkiranje je plačljivo.

 

 

Podjetniška svetovalka Mellanie Grudniik

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije s partnerji Advantage Austria Ljubljana in mrežo zbornic New Alpe Adria ter Enterprise Europe Network organizira v okviru 52. Mednarodnega sejma obrti in podjetnosti v Celju tradicionalno Mednarodno poslovno srečanje z naslovom “Uspešno v Sloveniji”, ki bo potekalo v četrtek, 12. 9. 2019, s pričetkom ob 10. uri, v Modri dvorani celjskega sejmišča.

 

Mednarodno poslovno srečanje ponuja priložnost malim in srednje velikim podjetjem za promocijo podjetja, povezovanje, mreženje, pridobitev novih poslov, možnost novih poslovnih priložnosti, izmenjavo izkušenj in razvijanje idej o novih projektih ter navezovanje stikov za izvedbo le-teh s tujimi podjetji iz regije Alpe Adria.

 

Dogodek je namenjen podjetjem, ki delujejo na področju: gradbeništva, elektro industrije, elektronike, avtomatizacije in merilne tehnike, raziskav, razvoja, prenosa tehnologij, strojev za obdelavo in oblikovanje kovin in orodij, kovinske industrije, obnovljivih virov energije, lesne industrije, plastike in logistike ter transporta.

 

Udeležba na dogodku je brezplačna, vendar je obvezna predhodna prijava do 9. 9. 2019 na spletni strani: https://successful-in-slovenia.b2match.io/

 

Blizu 600 zadovoljnih obiskovalcev je bilo minulo soboto deležnih brezplačne hrane, pijače in odlične glasbe na veliki zabavi Obrtne zbornice Domžale. Spoznali so tudi obrtnike in podjetnike, ki so se predstavljali na stojnicah, dan pa jim je popestril tudi bogat srečelov.

 

Obrtna zbornica Domžale, ki združuje podjetnike petih občin; poleg Domžal še Trzin, Mengeš, Moravče in Lukovico, je te dni proslavila visoko, 40 obletnico delovanja, z veliko zabavo na Tržnem prostoru v Domžalah, namenjeno vsem željnim zabave in dobre družbe. Vsak obiskovalec je lahko okusil dobrote priznanih lokalnih gostiln Keber, pri Gašperju, Pr Jakov Met, Bevc, Juvan, brezplačno kraft pivo pivovarne in gostilne Furman, vodo, Simply good kavo in odličen sladoled Jamarskega Doma na Gorjuši, ki je na tak vroč dan, kot je bila minula sobota, več kot dobrodošel. Vsi so lahko svojo srečo preizkusili tudi na kolesu sreče, kjer je bila vsaka srečka dobitna. Nagrade so prispevali člani in sponzorji Obrtne zbornice Domžale tako da je bil nabor nagrad izjemo pester. Glavni nagradi, polet z letalom za dve osebi, sta bili izžrebani in podeljeni dvema srečnežema, obiskovalcema zabave, ki si bosta praznovanje zapomnila še za dolgo, z ogledom slovenskih lepot visoko nad tlemi. Dogajanje je popestrila glasba Domžalske Godbe, pa tudi skupine Prijatelji Dixilanda, ki je na praznovanje privabila veliko število obiskovalcev.

Spoštovani,

 

vabimo vas na 52. Mednarodni sejem obrti in podjetnosti (MOS), ki bo letos potekal od 10. do 15. septembra 2019, na Celjskem sejmišču.

 

S Celjskim sejmom smo v trenutnem dogovarjanju za ceno najema neopremljenega prostora v znesku 15 evrov/m² (brez ddv) v dvorani L1, in najema neopremljenega prostora v znesku 45 evrov/m² (brez ddv) v ostalih dvoranah po dejavnosti.

 

Več o letošnjem MOS si lahko preberete na: https://ce-sejem.si/sejmi/52-mos/

 

Prosimo vas, da nam čim prej sporočite vaše rezervacije razstavnih prostorov in dogodke, ki jih planirate organizirati v času MOS.

 

Za vse dodatne informacije se lahko obrnete na gospo Edino Zejnić (tel. 01 58 30 586, ali e-naslovu: edina.zejnic@ozs.si).

 

Multifunkcijsko strgalo za led, medgeneracijska pomoč na domu in mobilni frizer – to so tri poslovne ideje, ki so najbolj prepričale žirijo na finalu Štartaj Domžale, startup delavnic, ki jih organizira Obrtna zbornica Domžale.

 

Letos je svoje ideje v finalu predstavilo 16 udeležencev, tri med njimi pa so komisijo prepričale do te mere, da bodo njihovi avtorji leto dni deležni podjetniškega mentoriranja 1 na 1 in uporabe coworking prostora Generator. To so: Nejc Verbovšek z multifunkcijskim reklamnim strgalom za led Oriscraper, Lea Vodlan z mobilnim frizerjem ter Iza Vrtačnik s projektom Home Help; medgeneracijskim hišnim servisom na domu. Slednja je za svojo zamisel pred dvema tednoma v Bolgariji že osvojila nagrado Evropske komisije za družbeno najbolj koristno idejo.

 

S kolesom kot nagrado za najboljšo predstavitev je lahko odkolesarila Alin Anaija Kragelj, Aleksandri Matan pa je žreb naklonil počitnice za dve osebi na Kreti.

 

V okviru Štartaj Domžale je Obrtna zbornica Domžale v sodelovanju z Občino Domžale letos gostila sedem delavnic, del udeležencev pa se je vmes celo podal na nepozabno podjetniško izkušnjo z Orient Expressom, na katerem so od Ljubljane do Sofije v družbi najboljših slovenskih mentorjev razvijali svoje poslovne zamisli.

 

Serijo delavnic za naj podjetniško idejo je že tradicionalno vodil Matija Goljar, največji mentor podjetništva na Slovenskem, v družbi z Mellanie Grudniik, vodjo projekta Štartaj Domžale.

 

 

V tem letu naša zbornica praznuje častitljivih 40 let. Zato bomo v soboto, 15. junija 2019 od 9. do 13. ure pripravili osrednje praznovanje, ki bo potekalo v Domžalah na tržnem prostoru (najeli smo šotor za primer slabega vremena).

 

Nanj vabimo vse vas, naše člane z družinami in prijatelji, pa tudi vse druge meščane, da se ustavijo, si na kolesu sreče priigrajo nagrado, se okrepčajo z gratis hrano, pijačo in kavico. Pričakujemo blizu 30 razstavljavcev, imeli bomo bogat glasbeni program, na tem dogodku pričakujemo 500 ljudi. Vsi obiskovalci bodo deležni gratis hrane, pijače in kavice. Dogodek bo duhovito povezoval Boštjan Gorenc – Pižama.

 

Ker nas ne bi bilo brez vas, želimo da izkoristite možnost in predstavite svoje podjetje, svojo obrt, izdelke oziroma storitve na prireditvi. Ponujamo vam več možnosti:

  • Najem stojnice (za vas brezplačno, strošek stojnice bo poravnala zbornica), jker lahko aktivno predstavite svojo obrt, izdelke, storitve ali blagovno znamko. Veseli bomo, če boste obiskovalce obdarili, če ste frizer mogoče spletli kakšno kitko, če ste električar, pleskar, gradbinec, … mogoče obikovalcem podelili kak nasvet, če ste fotograf koga poslikali oziroma kakorkoli aktivno vpletli obiskovalce v dogajanje. Seveda lahko tudi s pomočjo letakov in promocijskega materiala predstavite svoje podjetje. Stojnice bodo deljene po panogah. Prireditev bo trajala med 9 in 13 uro.
  • Če nimate časa ali možnosti, da bi svoje podjetje predstavili na stojnici naj naredimo to mi namesto vas. Prosili bi vas za promocijski izdelek (manjše nagrade z vašimi logotipi), popuste vaših storitev ali izdelkov (v omejenem terminu), lahko tudi večje nagrade. Vse to bomo razdelili obiskovalcem (tudi v kolesu sreče) in tako promovirali vaše podjetje, blagovno znamko, izdelke oziroma storitve. Če že imate natisnjene letake ali bi jih želeli sami natisniti, nam to javite, če pa letakov / bonov nimate, pa vam jih bomo priskrbeli mi. Od vas potrebujemo le podatek, kako in s čim bi želeli sodelovati. Veseli bomo vsakega popusta (npr. 10% popust na otroško striženje, popust pri menjavi pnevmatik, pranju vozila, grafičnem oblikovanju, karkoli lahko ponudite. Naj o vas izve širša skupnost popolnoma brezplačno. S tem lahko le pridobite nove stranke, prepoznavnost in dober glas.

 

 

Za več informacij nas lahko pokličete ali nam pišete in z veseljem vam bomo pomagali.

 

 

Vedno smo veseli, ko se odzovete našemu vabilu na kavico na naši zbornici. Ker pa vemo, da vam čas tega ne dopušča vedno, vas in vaše družinske člane ter prijatelje, vabimo, da se nam v soboto 15. junija pridružite na tržnem prostoru v Domžalah, da skupaj proslavimo!