Končuje se Expo (slovenskih) presežkov
Z zadnjim dnem marca se v Dubaju končuje Expo 2020, največji mednarodni dogodek na svetu, ki se odvija vsakih pet let v drugi državi oziroma na drugi celini. Njegov iztek sovpada z začetkom ramadana, muslimanskega svetega postnega meseca, in z izrazitim naraščanjem temperatur. Poslovni svet, navajen zahodnjaškega načina življenja, bi se težko prilagodil enemu ali drugemu.
V preteklega pol leta je kljub krizam, ki se globalno kar vrstijo, arabski svet obiskalo izjemno število gospodarstvenikov. Slovenci pri tem nismo bili izjema. Zagotovo tudi zaradi izrazite finančne podpore Spirita in trikrat tedenske direktne letalske povezave iz Slovenije.
A zapišemo lahko, da so slovenski podjetniki na Expu 2020 imeli kaj doživeti in videti: Zagotovo smemo na prvo mesto postaviti izjemno slovensko predstavitev, saj je naš paviljon eden tistih, na katerega smemo in moramo biti ponosni.
Ima odlično prostorsko umestitev, ponaša se z največjo zeleno steno v Dubaju, pred njim slovenske rečne prodnike prekriva kristalno čista voda – obiskovalci vsega sveta in vseh starosti na tej točki neumorno delajo selfije.
Navdušeni pa so tudi nad predstavitvijo, ki je sveža, moderna, navdušujoča in ki zajema verjetno res vse pomembne segmente naše naravne in kulturne dediščine ter gospodarskega razvoja in inovativnosti. Slovenija se dejansko predstavlja kot zelena in inovativna destinacija in mirno lahko zapišemo, da naša predstavitev ne samo dosega, ampak presega prenekatero bogatejšo državo.
Glavni poudarki letošnjega Expa, na katerem sodeluje 190 držav, so sicer mobilnost, trajnost in priložnost. Slednjih v Dubaju res ne manjka, saj se v zadnjih desetletjih pospešeno spreminja v pomembno globalno finančno in poslovno središče, tako rekoč edino med Londonom in Singapurjem. Na dubajskem trgu deluje okoli 500 najpomembnejših svetovnih podjetij (to so korporacije, ki ustvarijo 70 % svetovnega bogastva), ki imajo svoja predstavništva v smiselno zaokroženih enotah. Tako kot poznamo pri nas v večjih mestih četrti, se v Dubaju točno ve, kdo spada v »internetno četrt«, kdo pa na primer v »medijsko«. Njihovi uslužbenci v teh tematskih mini mestih tudi živijo, saj je je vse podrejeno poslu. V tem duhu so Arabci za potrebe Expa 2020 zgradili novo šestpasovnico in metrojsko progo, po kateri vozi vlak vsaki dve minuti.
Številne države, tudi Slovenija, pa so se odločile, da bodo tudi po koncu Expa obdržale svoje paviljone kot poslovno stičišče. Očitno bo prizorišče Expa 2020 postalo novo poslovno mesto v mestu.
Anja Grahek, podjetniška svetovalka
Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija