Prvič smo se bralci Podjetniškega knjižnega kluba, katerega cilj je branje, druženje in pogovor o knjigi ter seveda opravljanje Podjetniške bralne značke, srečali v mesecu aprilu, nato maju in sedaj že tretjič v juniju. Naslednje srečanje sledi v septembru in nato zaključek ter slavnostna podelitev priznanj v novembru. Skupino različnih spolov, starosti, poklicev in interesov vodi Ajda Vodlan, ki usmerja debato na vsakem srečanju. Pogovor poteka predvsem v povezovanju literature in podjetništva, s poudarkom na lastnostih, ki nam koristijo tako v poslu kot na osebnostni ravni.
Skupaj smo prebrali že 7 različnih knjig, največji poudarek pa smo namenili štirim knjigam, ki jih je prebralo že več udeležencev: Digitalni marketing od A do Ž; Česa nas niso naučili v šolah; Skok v smetano in Nike, potovanje k boginji zmage. Prva omenjena knjiga nam je služila kot uvod v razpravo o uporabnosti marketinga v današnjem času in agilno smo razmišljali, ali res za vsa podjetja, storitve in izdelke velja nujnost prisotnosti na FB in prišli do zaključka, da je bistveno osredotočanje na uporabnike in jih nagovoriti tam, kjer so. Ena izmed udeleženk je tudi poklicna marketašinja, ki je tako našo debato osvetlila še s strokovnega vidika. Knjiga slovenske avtorice Petre Škarja Česa nas niso naučili v šolah je bila povod k izboljšavam slovenskega šolskega sistema in razmišljanju, kako v osnovne šole vključiti predmete kot so podjetništvo, razmišljanje in podobno. Zadnji dve knjigi pa sta biografiji – prva opisuje slovenskega izumitelja Petra Florjančiča, druga pa ustanovitelja korporacije Nike Phila Knighta. Navdušila nas je življenjska pot Florjančiča (1919-2020), ki »je prav toliko kot na svoje izume dal tudi na živahno nočno življenje ter na gibanje v mondenih krajih in visoki družbi od Monaka do prestižnih letovišč v Alpah, v družbi filmskih zvezd in bogatašev«. Prav ta odprtost, svetovljanskost, hedonističnost in neznanska lahkotnost ustvarjanja so vodila do vedno novih izumov. Slovenec, ki se je rodil na Bledu, kasneje pa večino življenja preživel v tujini, je podpisan pod približno 400 patentov, od katerih jih je realiziranih 41 (recimo okvirčki za diapozitive, plastična zadrga, pršilec na steklenički za parfum, ročne statve, vžigalnik s prižiganjem ob strani, zapiralni sistem pri stroju za brizganje plastike, smučarski tobogan; leta 1957 je izumil, ne pa tudi izpopolnil avtomobilsko zračno blazino). Pri debati o omenjenih biografijah smo se spraševali, katere lastnosti družijo oba izumitelja, podjetnika: pogum, predanost, lahkotnost, proaktivnost, vztrajnost, (samo)zaupanje, čuječnost, radovednost, prilagodljivost, pa tudi zavedanje o lastni minljivosti in počutje udobnosti v stanju neudobnega. Oba, poleg imen na P, druži poslanstvo – izboljševati življenja ljudi in pri tem ju vodi notranja strast in radovednost. Oba dajeta poudarek odnososm – posel ni samo posel, v ospredju so ljudje, za katere se ustvarja. Delamo z njimi in zanje. Oba pa sta tudi prisegala na to, da je življenje rast: rasteš ali umreš. »Vsako jutro je nov začetek,« pravi Peter. Phil pa: »Spominjajo se te po pravilih, ki jih prekršiš.«
V času poletnih počitnic je pred nami skupno branje knjige slovenskih podjetnikov Sama Logina in Ize Sia – Iza in samorog. Na septembrskem srečanju se bomo pogovarjali o njunem uspehu, o vlogi duhovnosti v poslu, o vprašanju filantropije v gospodarstvu in se dotaknili vprašanj davčnih oaz ter slovenskega odnosa do podjetništva, uspeha v poslu in iznajdljivosti. Vljudno v naš krog vabimo nove bralce – časa za zaključek bralne značke je namreč več kot dovolj (do konca oktobra). Za več informacij in izposojo knjig pa se lahko obrnite na Ajdo Vodlan (031 865 848; ajda.vodlan@outlook.com). Izposoja knjig poteka brez članarine, udeležba na srečanjih pa je brezplačna. Projekt poteka v sodelovanju med Obrtno zbornico Domžale in Knjižnico Domžale z namenom spodbujanja branja med podjetniki in podjetništva med bralci.
Ajda Vodlan