POLETNA ŠOLA PODJETNIŠTVA – Diagnoza: podjetnik, ki ne panicira, ampak kdaj tudi zablefira

Kaj pravzaprav je blagovna znamka? Mislite, da so vse stranke podobne vam? Tudi vi zmrznete, ko na sestanku dobite vprašanje, o katerem nimate pojma? Kakšne so bistvene značajske lastnosti dobrih podjetnikov? Kako sanjati realno?

Na treh pet vprašanj vam bodo različni strokovnjaki podali najboljše možne odgovore v okviru prve Poletne šole podjetništva v Domžalah. Za posebno poslastico pa jih bodo ob popoldnevih obiskali še gostje, ki so začeli iz nič in ustvarili vau podjetniške zgodbe.


Kaj pravzaprav je blagovna znamka? Na prvi delavnici z Jernejem Naratom se bodo udeleženci lotili oblikovanja svoje ideje od A do Ž. Torej od prvih korakov postavitve blagovne znamke (cgp, vsebina, kupec …), pa do urejanja socialnih omrežij, kako ustvariti svoje prve foto in video vsebine, ter na kaj moramo biti pozorni pri oblikovanju spletne strani. Celotno delavnico bodo spremljali praktični primeri, ki bodo pomagali teorijo spraviti v prakso. Popoldne se bodo seznanili z e-delovnim zvezkom, kamor bodo ves teden zapisovali vse, kar bo treba.


Ne paniciraj, blefiraj!


Ana Maria Mitič se bo kot podjetnica, ki že 15 let vodi lasten d.o.o., dotaknila pomembnega faktorja avtentičnosti in vztrajnosti. Kateri so nujni koraki od tega, da najdemo svoj poklic in tega, da od njega dejansko živimo ter kako izluščimo iz tega koristno kreativnost? Improvizacija ne spada le na oder, temveč je izjemno uporabna v vseh nivojih delovanja, predvsem pa v poslu, kjer velja glavno pravilo, da se vse spreminja. Vsekakor pa se bodo dotaknili tudi teme javnega nastopanja in kaj ima to z biznisom, saj nam bo izkušena televizijska voditeljica predala kakšen trik do boljše vidnosti in uporabe verbalnih sposobnosti za vse priložnosti. Popoldne bo dan zaokrožil poseben gost Miha Hrovat; zapestnice z dobrim namenom.


Diagnoza: podjetnik


Ali tudi vi mislite, da so vse stranke podobne vam? Če ja, potem ste v veliki zmoti, ki je prenekaterega podjetnika stala celo kariere. Nadvse pomembno je vedeti, kdo je moja stranka – in zakaj. Na poletni šoli boste pod vodstvom dr. Roka Stritarja spoznali metode in načine, kako prepoznati stranko, ki želi vaš produkt. Za piko na i pa bo Matjaž Smodiš povedal, kako je nastal Kralj Matjaž.


Priznam, kriv sem


Tako pravi Maj Hrovat, mladi Domžalčan, ki je v času koronske krize pridobil štiri milijine kapitala za zagonsko podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo etičnega mesa. Povedal bo, kako neustavljiva trma, velike sanje, in »dropoutanje« s faksa lahko privedejo do uspešne podjetniške zgodbe. Kako se od študentske ideje pride do 4-milijonske investicije v startup.
Razkril bo umazane prigode in smešne resnice o velikih podjetnikih. Govori bom o dobrem in starem –»Fake it till you make it« (ampak na pravi način).

Glavni adut tvojega podjetja si ti


Poletno šolo podjetništva bo sklenil Jernej Narat, ki bo spregovoril o tem, da se je motiti povsem človeško in da kdor dela, ta greši. Stara slovenska reka sta namreč še vedno aktualna prav v podjetništvu. Skozi vrednote in lastno precepcijo se bodo lotili razmišljanja, »da si glavni adut lastnega podjetja prav ti«. Skozi načrtovanje ciljev, vizije, kako sprejemati informacije in iz njih izvleči najboljše, bodo lahko udeleženci svojo idejo o podjetništvu postavili na preizkušnjo. Lotili se bodo tudi vprašanja, kako oblikovati prve cene, kdaj delati za referenco in kako podjetniško razmišljati in sanjati o drznih ciljih. Vse to pa bodo obravnavali še iz strani vrednot in lastnega poslanstva.


Šola se bo zaključila s klepetom ob podjetniški kavici.

 

Anja Grahek, podjetniška svetovalka

 

Dodatne informacije
Če vaši otroci ali nečaki še nimajo povsem zapolnjenih počitnic, jim toplo priporočamo udeležbo na domžalski podjetniški šoli. Nenazadnje sta obrt in podjetništvo zapisana v domžalski DNK, kot radi rečejo. Šola bo potekala od 27. 6. do 1. 7. Vse dodatne informacije pa dobite na Obrtni zbornici Domžale.

 

 

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

 

Podjetniški festival za tretje življenjsko obdobje

Kako legalno zaslužiti kakšen evro v vlogi upokojenca? Katere knjige, kateri mentorji me lahko spodbudijo na podjetniški poti, ko sem v »penzionu«? Odgovore na ta in podobna vprašanja bodo upokojenci lahko poiskali skupaj s strokovnjaki na Festivalu podjetništva za tretje življenjsko obdobje.


Medgeneracijsko povezovanje in dvosmerni prenos znanj v Domžalah niso le besede, ampak ju bodo konkretno udejanjali v prvem tednu junija, ko bo na petih zaporednih dogodkih priložnost za praktičen prenos znanja in razprave. Na tamkajšnji Obrtni zbornici Domžale so se odločili, da bodo vsak dan med 6. in 10. junijem omogočali starejšim izobraževanje in informiranje s področja podjetništva.


V Domžalah, ki se lahko pohvalijo z najstarejšo obrtniško in podjetniško tradicijo v Sloveniji, živi več kot šest tisoč upokojencev. Med njimi so mnogi še delovno ali ljubiteljsko aktivni, večina pa jih ni, oziroma o tem zgolj razmišlja, kot se je pokazalo na prvem tovrstnem festivalu v letu 2019.

 

Zato so v sodelovanju z Občino Domžale naredili premišljen nabor dogodkov:

 

V ponedeljek bodo odprli podjetniško in pravno svetovalnico na temo legalnega opravljanja dela za starejše. Specializirane svetovalke Obrtne zbornice Domžale pa jim bodo na voljo tudi za druga pravna vprašanja, ki jih zadevajo.

 

Torek bo namenjen vprašanju, kako biti aktiven in podjeten v tretjem življenjskem obdobju. Ker zgledi vlečejo, bosta o tem v živo spregovorila Andrej Počivavšek in Branka Bizjan, oba izjemno aktivna upokojenca številnih talentov in na mnogih področjih.

 

V sredo se bodo starejši lahko od mlajših učili, kako uporabljati pametni telefon (za naročanje k zdravniku, plačevanje položnic, pošiljanje elektronske pošte …),v četrtek se bodo na okrogli mizi z gosti soočali z izzivi in priložnostmi, ki jih prinaša staranje, v petek pa se bodo lahko podružili v Prvi podjetniški knjižnici, kjer bodo lahko spoznali kakšne nove knjige (in prijatelje) in (še enkrat povprašali, če kaj med tednom ni bilo dovolj jasno.


Obenem bodo na domžalski zbornici ustanovili mentorski klub za prenos znanj med generacijami.


Dogodek, ki postaja tradicionalen, je za udeležence brezplačen.

 

Anja Grahek, podjetniška svetovalka

 

Dodatne informacije
Zakaj festival?
V Domžalah si prizadevajo za prenos izkušenj in znanj ter za vzpostavitev medgeneracijskega sodelovanja. Želijo postati most med podjetništvom, mladimi in starejšimi ter njihovimi podpornimi organizacijami. Zavedajo se priložnosti, ki jih ponuja sodelovanje s starejšimi, in dragocenih znanj, ki se izgubljajo zaradi pomanjkanja posluha. Hkrati pa se zavedajo izzivov, ki jih prinaša 3. življenjsko obdobje, tako na področju osamljenosti, izključenosti, novih tehnologij, psihofizičnega zdravja in nizkega standarda.

Dodatne informacije
Festival se bo odvijal med 6. in 10. junijem vsak dan od 10. do 13. ure v prostorih Obrtne zbornice Domžale na Viru. Več o vsebini na: https://www.domzale-ooz.si/dogodek/festival-podjetnistva-za-3-zivljenjsko-obdobje/2022-06-10/

 

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

 

Šesta sezona Štartaj Domžale: Brezplačne delavnice podirajo rekorde

Kako lahko Tesla v treh urah naredi nekaj, za kar ostali proizvajalci avtomobilov potrebujejo od dve do sedem let? Zakaj nekateri uspešno razvijejo svojo podjetniško idejo, produkte/storitve in ustvarijo uspešen posel? Zakaj se nekatera podjetja in podjetniki uspešno prilagajajo hitrim spremembam?


Izrazito praktične odgovore dobivajo vsi, ki se maja in junija letos udeležujejo serije delavnic Štartaj Domžale. Potekajo v živo in so brezplačne za vse udeležence. Primerne so za vse, ki bi radi dvignili vrednost svojih produktov in podjetij ter svojih kompetenc.


Na prvem modulu so udeleženci, teh je bilo krepko čez štirideset, definirali problem, ki ga naša ideja rešuje. Na delavnici so se ukvarjali z iskanjem ujemanja problema in rešitve (izdelka, storitve), ki je osnova za razvoj uspešne podjetniške zgodbe. Le če dobro definiramo problem, lahko razvijemo rešitev, za katero nam bodo uporabniki plačali dovolj, da bomo kot podjetje dolgoročno preživeli. Raziskava trga, kamor spada predvsem analiza in ocena obsega povpraševanja, pa tudi analiza konkurence, je zato nujen in ključen korak v razvoju katerekoli ideje. Delavnico je vodil dr. Blaž Zupan, ugledni predavatelj, znanstvenik in uspešen serijski podjetnik.


Na drugem modulu so definirali, kdo je naš glavni kupec -iskanje in spoznavanje ciljnega kupca – kaj si kupec želi in kaj resnično potrebuje, po katerih kanalih ga doseči. Spoznavali so, kako in na kakšen način ugotoviti potrebe kupca in kako definirati vrednost svojega produkta/storitve – edinstvene ponujene vrednosti. S pomočjo segmentacije kupcev so določali sprejemljivo ceno za kupca skozi delo na praktičnih primerih in predstavitvijo dobrih praks in uporabo metode Design thinking iz Univerze Stanford. Svoja spoznanja glede definiranja svoje idealne stranke in vrednosti svojega produkta/storitve so vključili tudi v svoj vzorec pitcha. Delavnico je vodil dr. Rok Stritar, profesor na ljubljanski ekonomski fakulteti in prav tako uspešen podjetnik.


Na tretjem modulu, ki bo potekal v torek, 24. maja, pa boste spoznali pomen prototipiranja in testiranja na podlagi dobrih praks in orodij. Identificirali boste ključne predpostavke, ki bi jih prototipirali in testirali. S pomočjo Design Sprint pristopa boste izdelali scenarij za pripravo prototipa ter pripravili akcijski načrt. Svoja spoznanja glede oblikovanja produkta/ storitve/rešitve boste vključili tudi v svoj vzorec pitcha. Delavnico bo vodil Enej Gradišek.


Na četrtem modulu (26. maja, v četrtek) boste spoznali, kako oblikovati zgodbo, ki bo pritegnila kupce. Kako skozi zgodbo ustvariti prednost pred svojimi konkurenti in kako se z zgodbo povezati s svojimi strankami. Skozi pregled tipičnih napak boste spoznali, katere so tipične pri ustvarjanju lastnih zgodb in kako se jim izogniti. Naučili se boste, kako s pomočjo storyjev povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke in se predstaviti sledilcem na pravilen način. Naučili se boste kako s pomočjo storyjev zgraditi zaupanja vreden odnos s svojimi sledilci, kako postavljati vprašanja in narediti sledilce bolj odzivne. Naučili se boste kako s pomočjo storyjev prodajati svojo ponudbo in kako povečati zanimanje za svojo ponudbo. Naučili se boste, kako postaviti strategijo in kaj je dobro objavljati, za uspešnost vaše blagovne znamke. Svoja spoznanja glede prodaje izdelka/rešitve skozi zgodbo boste vključili tudi v svoj vzorec pitcha. Delavnico bo vodil Jernej Narat.


Ne glede na to, ali ste zaposleni ali podjetnik, Gradnja osebne blagovne znamke je postala zelo pomemben del marketinške strategije, ki vam bo pomagala, da si postavite ceno, ki si jo zaslužite. Ne glede na to, ali ste na začetku svoje podjetniške poti, kariere, zaposleni ali podjetnik. Po raziskavah kar 78% uporabnikov raje kupuje od oseb, ki jim zaupajo in so jim všeč, ker jih razumejo. Ali ste preverili, kaj o vas lahko stranke in uporabniki najdejo na googlu? Vzemite stvari v svoje roke in sami ustvarite zgodbo, ki bo pokazala kako edinstveni in unikatni ste.


Na petem modulu, 31. maja, boste poiskali vaše vrednote in jih povedali skozi zgodbo, definirali boste rešitve, s katerimi lahko pomagate ljudem, in svojo idealno stranko ter kako s pomočjo marketinga privlačiti prave stranke. Našli boste svojo unikatno lastnost, po kateri se razlikujete od konkurence. Spoznali boste glavne sestavine osebne blagovne znamke in da je vaša zgodba kot unikatni produkt. Naučili se boste kako napisati marketinško vsebino za različne prodajne kanale in kako je pomembna fotografija in video vsebine. Naučili se boste kako pripraviti strategijo za graditev osebne blagovne znamke in katere so največje napake, ki jih podjetniki delajo pri grajenju osebne blagovne znamke. Svoja spoznanja glede grajenja osebne blagovne znamke boste vključili tudi v svoj vzorec pitcha. Tudi to delavnico bo vodil Jernej Narat.

 

Anja Grahek, podjetniška svetovalka

 

Dodatne informacije
KREATIVNOST in FLEKSIBILNOST sta eni izmed najpomembnejših lastnosti uspešnih ljudi – zato za vas organiziramo serijo BREZPLAČNIH delavnic ŠTARTAJ DOMŽALE.
Design thinking metoda reševanja kompletnih težav v ospredje postavlja uporabnika. Razvijajte svojo idejo, produkt/storitev, posel na podlagi potreb vaših uporabnikov in z jasnimi konkurenčnimi prednostmi.

Dodatne informacije
Ni še prepozno! Še vedno se lahko pridružite odličnim brezplačnim delavnicam v sklopu Štartaj Domžale, ki potekajo v živo vsak torek in četrtek po 17. uri do vključno 2. junija v prostorih Obrtne zbornice Domžale.

 

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

 

Končuje se Expo (slovenskih) presežkov

Z zadnjim dnem marca se v Dubaju končuje Expo 2020, največji mednarodni dogodek na svetu, ki se odvija vsakih pet let v drugi državi oziroma na drugi celini. Njegov iztek sovpada z začetkom ramadana, muslimanskega svetega postnega meseca, in z izrazitim naraščanjem temperatur. Poslovni svet, navajen zahodnjaškega načina življenja, bi se težko prilagodil enemu ali drugemu.

V preteklega pol leta je kljub krizam, ki se globalno kar vrstijo, arabski svet obiskalo izjemno število gospodarstvenikov.  Slovenci pri tem nismo bili izjema. Zagotovo tudi zaradi izrazite finančne podpore Spirita in trikrat tedenske direktne letalske povezave iz Slovenije.

A zapišemo lahko, da so slovenski podjetniki na Expu 2020 imeli kaj doživeti in videti: Zagotovo smemo na prvo mesto postaviti izjemno slovensko predstavitev, saj je naš paviljon eden tistih, na katerega smemo in moramo biti ponosni.

Ima odlično prostorsko umestitev, ponaša se z največjo zeleno steno v Dubaju, pred njim slovenske rečne prodnike prekriva kristalno čista voda – obiskovalci vsega sveta in vseh starosti na tej točki neumorno delajo selfije.

Navdušeni pa so tudi nad predstavitvijo, ki je sveža, moderna, navdušujoča in ki zajema verjetno res vse pomembne segmente naše naravne in kulturne dediščine ter gospodarskega razvoja in inovativnosti. Slovenija se dejansko predstavlja kot zelena in inovativna destinacija in mirno lahko zapišemo, da naša predstavitev ne samo dosega, ampak presega prenekatero bogatejšo državo.

Glavni poudarki letošnjega Expa, na katerem sodeluje 190 držav, so sicer mobilnost, trajnost in priložnost. Slednjih v Dubaju res ne manjka, saj se v zadnjih desetletjih pospešeno spreminja v pomembno globalno finančno in poslovno središče, tako rekoč edino med Londonom in Singapurjem. Na dubajskem trgu deluje okoli 500 najpomembnejših svetovnih podjetij (to so korporacije, ki ustvarijo 70 % svetovnega bogastva), ki imajo svoja predstavništva v smiselno zaokroženih enotah. Tako kot poznamo pri nas v večjih mestih četrti, se v Dubaju točno ve, kdo spada v »internetno četrt«, kdo pa na primer v »medijsko«. Njihovi uslužbenci v teh tematskih mini mestih tudi živijo, saj je je vse podrejeno poslu. V tem duhu so Arabci za potrebe Expa 2020 zgradili novo šestpasovnico in metrojsko progo, po kateri vozi vlak vsaki dve minuti.

Številne države, tudi Slovenija, pa so se odločile, da bodo tudi po koncu Expa obdržale svoje paviljone kot poslovno stičišče. Očitno bo prizorišče Expa 2020 postalo novo poslovno mesto v mestu.

 

Anja Grahek, podjetniška svetovalka

 

Dodatne informacije
Ali ste vedeli? »Zgodovina svetovnih razstav Expo sega v čas industrijske revolucije, v leto 1851. Za prvo štejemo Veliko razstavo industrijskih izdelkov vseh narodov”, ki jo je v Londonu organiziral princ Albert, mož tedanje angleške kraljice Viktorije. Na razstavah, ki so sčasoma postale stalnica, so bili prvič predstavljeni številni industrijski in drugi presežki, med njimi tudi Eifflov stolp, pisalni stroj, telefon ter celo sladoled in hamburgerji.« (vir: www.expo2020slovenia.si)

 

 

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

 

Digitalizacija- prihodnost poslovanja

Evropska komisija je uvrstila digitalizacijo med 10 najpomembnejših prioritet. Slovenija je po indeksu digitalnega gospodarstva v letu 2021 na 13. mestu v EU. Krepitev digitalnih kompetenc, varno digitalno poslovno okolje ter ozaveščenost in prepoznavanje pomena digitalizacije so cilji strategije Digitalna Slovenija 2020, saj se država zaveda, da bodo uspela le tista podjetja, ki se bodo znala prilagoditi novim razmeram.

Cilj vsakega podjetja sta zagotovo dolgoročno preživetje in rast, ki ju lahko dosežejo tudi in predvsem z digitalizacijo poslovnih procesov. In čeprav se vpeljava digitalizacije (in kasneje tudi digitalne preobrazbe) morda na prvi pogled res zdi kot dodaten strošek, ki bo podjetju le izstavil račun, pa na dolgi rok temu zagotovo ni tako.


Digitalna preobrazba je namreč tek na dolge proge, ki podjetje dvigne iz sivega povprečja, saj mu prinese optimizacijo celotnega poslovanja, kar nenazadnje pomeni nižje stroške, višjo učinkovitost, večjo zvestobo kupcev, zmanjšanje tveganj in napak, višjo produktivnost zaposlenih, boljšo uporabniško izkušnjo in še mnogo več.


Slovenija se zaveda, da je krepitev digitalnih kompetenc in usposobljenosti zaposlenih, predvsem pa vodstvenega kadra v podjetjih nujno potrebna za povečanje produktivnosti podjetij in ustvarjanje novih visoko kakovostnih delovnih mest.


V ta namen država ponuja različne spodbude za pomoč pri uspešni digitalizaciji poslovanja, predvsem za mikro, mala in srednja podjetja, kjer je pomanjkanje znanja, osveščenosti in digitalnih spretnosti še bolj opazna. Digitalizacija predstavlja velik izziv pri tradicionalnih podjetjih in MSP, kjer so vodstva slabo osveščena glede pomena digitalizacija, prav tako pa se srečujejo s pomanjkanjem znanja in digitalnih spretnosti zaposlenih.


Program za podporo digitalizaciji in digitalno transformacijo malih in srednje velikih podjetij v višini 32,85 mio EUR, ki so ga pripravili na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, spodbuja podjetja, da se prilagodijo na novo razmere in s prenovo poslovnih procesov ter uvedbo sodobnih poslovnih modelov povečajo svojo konkurenčnost na trgu in si zagotovijo dolgoročno rast in razvoj.


V mesecu februarju smo na virtualnem podjetniškem zajtrku v okviru Spot svetovanje Osrednjeslovenska regija gostili Roberta Orehka, direktorja razvoja poslovanja v podjetju TOM PIT d.o.o., ki z lastno tehnologijo, celotno paleto digitalnih vsebin, podatkovnim centrom, celovitim naborom digitalnih storitev in outsourcingom ekspertnih znanj v okviru celotne storitve pomaga podjetjem na poti digitalne preobrazbe. Udeleženci podjetniškega zajtrka so skozi predstavitev izkušenj različnih podjetij (velikega, srednjega in malega) na praktičen in pregleden način spoznali, zakaj se lotiti digitalizacije, na kakšen način, kaj sploh pomeni pojem digitalizacija, katere so osnove, s katerimi morajo podjetja začeti in kakšen je pravilen način pristopa k digitalizaciji poslovnih procesov in k digitalni preobrazbi. Optimizacija proizvodnje, nižji stroški, zmanjšanje porabe časa za posamezne aktivnosti, procese, učinkovitejša nabava, iskanje virov, nižji stroški administracije in večja preglednost nad poslovnimi procesi so po besedah gostujočih podjetij učinki, ki jih prinese digitalizacija in digitalna preobrazba podjetij.


Robert Orehek je povedal kako pomembno je, da se digitalna preobrazba obravnava celostno skozi celoten življenjski cikel, od zasnove, implementacije, rabe do vzdrževanja. Na voljo so številne državne spodbude, ki podjetjem lahko olajšajo uspešno izpeljavo procesa digitalne transformacije, zato priporoča podjetjem, da jih izkoristijo.


Vsa podjetja vabimo, da preberejo več o spodbudi za digitalno transformacijo MSP (P4D ReactEU) na spodnji povezavi:


https://podjetniskisklad.si/sl/produkti-sklada/program-mladi/posebne-spodbude/spodbude-za-digitalno-transformacijo-msp-p4d-2019-2023

 


Anja Grahek, podjetniška svetovalka

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

 

PKP10 prinaša nov paket ukrepov  za omilitev posledic epidemije in podaljšuje nekatere obstoječe ukrepe

30. decembra 2021 je pričel veljati Zakon o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 (ZDUPŠOP oz. PKP10), ki podaljšuje določene že doslej poznane ukrepe in uvaja nove začasne ukrepe za omilitev posledic epidemije. Poleg posebnih solidarnostnih dodatkov za najranljivejše skupine se podaljšuje veljavnost turističnih bonov, uvaja se sofinanciranje nabave hitrih antigenskih testov za gospodarstvo, podaljšuje se ukrep karantene na domu in višje sile zaradi obveznosti varstva otrok, podaljšujeta se ukrep dela na domu in ukrep daljše izrabe letnega dopusta, podaljšujeta se ukrep odsotnosti z dela in program finančnih spodbud in interventni zakon za zagon gospodarstva ter uvaja odškodninska odgovornost zaradi cepljenja ali zapletov pri zdravljenju s Covid-19.

Deseti paket ukrepov za omilitev posledic epidemije (#PKP10) prinaša najbolj ranljivim skupinam solidarne dodatke. Upokojenci, ki prejemajo pokojnino do višine 732 evrov bodo prejeli dodatke do konca januarja 2022. Višina dodatka je odvisna od višine pokojnine, od 300 do 130 evrov.

Solidarnostni dodatek v višini 150 evrov bodo prejeli tudi kmetje, ki niso prejemniki pokojnin in so stari nad 65 let z dohodki pod 591,2 evra. Zakon uvaja tudi solidarne dodatke za posebej ranljive skupine kot so vojni veterani, invalidi in upravičenci do denarne socialne pomoči.

Do enkratnega solidarnostnega dodatka za novorojenca v višini 500 evrov bodo upravičeni tudi starši (eden od staršev) za vsakega otroka, ki ima stalno prebivališče v Republiki Sloveniji in bo rojen do 30. junija 2023.

Zakon prinaša tudi poseben dodatek  za izpostavljenost nevarnosti in posebne obremenitve za pripadnike sil za zaščito, reševanje in pomoč ter dijake in študente, ki so vključeni v izvajanje pomoči in oskrbe bolnikov v zdravstvenih in socialno-varstvenih ustanovah in pri izvajanju mobilnega testiranja in cepljenja. Dodatek znaša do 30 evrov na posamezen dan opravljanja navedenih nalog. Ukrep velja od 11. novembra 2021 do 30. junija 2022.

Podaljšuje se veljavnost unovčenja turističnih bonov (bon 20)  do 30. junija 2022. Pogoji in način uveljavitve ostajajo enaki kot so veljavi po ZIUOOPE. Upravičenci so osebe, ki so imele na dan 13. marca 2020 stalno bivališče v Sloveniji in so bile polnoletne oziroma so v letu 2020 dopolnile 18 let in turističnega bona še niso porabile ali so ga le delno porabile. Za ponudnike velja, da morajo biti na dan unovčenja turističnega bona vpisani v Poslovni register Slovenije in v register nastanitvenih obratov kot izvajalec dejavnosti nastanitvenega obrata in opravljajo eno izmed dejavnosti po SKD 2008, ki se nanaša na dejavnost hotelov ali počitniških domov in letovišč ali turističnih kmetij, ali oddajanje zasebnih sob gostom ali planinskih domov in mladinskih prenočišč ali drugih nastanitev za krajši čas ali dejavnost avtokampov, taborov.

Zakon podaljšuje tudi ukrep kratkotrajne odsotnosti zaradi bolezni do 3 dni  v kosu za zaposlene brez potrdila o upravičeni zadržanosti od dela, ki ga izda izbrani osebni zdravnik, in sicer največ enkrat v posameznem koledarskem letu. Ukrep velja do 28. februarja in se lahko podaljša s sklepom Vlade RS za največ 3 mesece.

Deseti paket ukrepov prinaša tudi sofinanciranje nabave hitrih testov za samotestiranje za  gospodarstvo. Do sofinanciranja nakupa v višini 92,50 evrov na delavca ali osebo, ki na kakršnikoli drug pravni podlagi opravlja delo pri delodajalcu je upravičena vsaka pravna ali fizična oseba javnega ali zasebnega prava. Ukrep velja od 8. novembra do 31. januarja 2022.  Ne pozabite, za izplačilo pomoči za nakup hitrih testov je potrebno preko informacijskega sistema FURS najpozneje do 15. februarja 2022 predložiti izjavo.

Podaljšuje se ukrep dela na domu za obdobje od 1. januarja 2022 do 31. decembra 2022. Pri tem delodajalci ne pozabite, da ste dolžni pred začetkom dela delavca na domu obvestiti Inšpektorat za delo. V obvestilu morate navesti podatke o delodajalcu in podatke, ki se nanašajo na delavca. Poleg osebnih podatkov delavca je potrebno navesti tudi naziv delovnega mesta in vrsto dela s kratkim opisom dela, delovna sredstva in delovno opremo ter predvideno obdobje trajanja in predvideni delež delovnega časa opravljanja dela na domu. Obvestilo se vloži elektronsko preko portala spot.gov.si .

Zakon podaljšuje tudi ukrep daljše izrabe letnega dopusta. Delavci, ki v letu 2021 zaradi vseh podanih okoliščin niso mogli izrabiti vsega preostalega dopusta iz leta 2020, lahko ta dopust izrabijo najkasneje do 1. aprila 2022. Podaljšanje izrabe letnega dopusta za leto 2021 do 31. decembra 2022 pa je omogočeno tistim delavcem, ki zaradi nujnih delovnih potreb, ki so bile povezane z obvladovanjem  virusa SARS-CoV-2 ali zaradi posledic epidemije Covid-19 niso mogli izrabiti letnega dopusta skladno z roki, ki jih določa ZDR-1.

Poleg ukrepov na področju zdravstva, ki so povezani z začasnim razporejanjem kadra in podaljšanjem financiranja telemedicinske obravnave, pa zakon prinaša tudi podaljšanje programa finančnih spodbud v boju proti negativnim posledicam epidemije Covid-19 do 30. junija 2022 in se nanašajo na nepovratna in povratna sredstva, ki jih razpisuje Ministrstvo za gospodarstvo in javni skladi. Do 31. decembra 2022 je podaljšana tudi veljavnost interventnega zakona za odpravo ovir pri zagonu gospodarstva po epidemiji Covid-19.

Zakon pa uvaja tudi odgovornost za škodo na zdravju, ki nastane osebam zaradi cepljenja proti Covid-19 ali pri zapletih zaradi zdravljenja z zdravili za zdravljenje Covid-19 in se kaže v resnem in trajnem zmanjšanju življenjskih funkcij ali smrti.  Način in postopek za uveljavljanje pravice do odškodnine in višini odškodnine bo določal predpis, ki bo urejal odškodninsko odgovornost za škodo, ki nastane osebi zaradi obveznega cepljenja.

Anja Grahek, podjetniška svetovalka

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

EXPO 2020

Slovenija navdušuje v Dubaju

Expo 2020, ki se bo odvijal še globoko v 2022, je vredno obiskati. Slovenija se na njem po zaslugi Javne agencije Spirit predstavlja v presežkih, nekaj dni poslovnih stikov in spremljanja svetovnih trendov pa si lahko privoščite že za dobrih 800 evrov. Naložba, ki se zagotovo splača vsakemu (potencialnemu) podjetniku.

Dubaj bo po besedah direktorja Spirita, dr. Tomaža Kostanjevca, v naslednjih letih zagotovo postal eno od treh svetovnih poslovnih središč. Njegove besede potrjuje že izjemen obisk; za nami je komaj tretjina časovnega okvira Expa 2020, pa je tokratna svetovna razstava na mnogoterih področjih že prekosila  prejšnjo, ki se je odvijaal v italijanskem Milanu. Če k temu dodamo še pandemične razmere, potem je svetovna razstava v Savdski Arabiji že dosegla nesluten uspeh.

Inovativnost, ena od rdečih niti letošnjega Expa, spremlja tudi slovensko predstavitev: Slovenski paviljon se uvršča med deset najbolj fotografiranih, Slovenija pa je po gospodarskih aktivnostih med petnajstimi najbolj aktivnimi državami udeleženkami.

Slovenskim podjetjem so na paviljonu, čigar obisk dosega zavidljivo oceno zadovoljstva 8,4,  na Spiritu namenili posebno mesto. Drugo nadstropje je v celoti urejeno v Slovensko poslovno središče. Na razpolago je vsa sodobna infrastruktura za izvedbo dogodkov v živo, pa naj si gre za sprejeme, konference ali sestanke. Piko na i pa dodaja še nacionalna gastronomska ponudba.

Podjetja se lahko predstavljajo tudi v pritličju na Trgu Evrope, kjer potekajo  promocijski in družabni dogodki. V pritličju so uredili tudi razstavni prostor, na katerem lahko na interaktivnih promocijskih točkah gostujejo naša podjetja.

Smo vas navdušili?

 

Ne spreglejte ažurnega napovednika dogodkov in vsega, kar morate vedeti:

https://www.expo2020slovenia.si

 

 

 

Za vas imamo dobro novico, da za udeležbo še ni prepozno. Na spletni strani https://www.expo2020slovenia.si imate ažuren napovednik dogodkov, prav tako si lahko tudi  v posebni tiskani brošuri pogledate, v katerem tednu oziroma mesecu je Expo 2020 še posebej posvečen vaši panogi.

 

Ob obisku Expa 2020 pa boste lahko ponosni, da prihajate iz Slovenije, še zaradi enega imenitnega razloga: Slovenija se je kot prva država na svetu odločila za uvedbo žetonov NFT (non-fungible token).

 

Karolina Kalan, podjetniška svetovalka

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

IZPOLNJEVANJE POGOJEV PCT  v praksi

Da se boste podjetniki lažje organizirali, smo za vas zbrali nekaj pomembnih napotkov v povezavi z izpolnjevanjem pogoja PCT po novem:

  1. Testiranje za zaposlene: 

Vaši zaposleni se morajo testirati 1-krat tedensko. Samotestiranje pomeni, da test opravijo sami, materiale za testiranje pa morate zagotoviti vi kot delodajalec. Svetujemo, da se test opravi ob prihodu na delovno mesto ob navzočnosti posebej določene odgovorne osebe, rezultati pa se vpišejo v poseben evidenčni list. Testiranja naj bodo vedno na isti dan v tednu in ob približno istem času. (Za cepljene in prebolevnike- 180 dni – testiranje ni potrebno.)

Prav tako bodite pozorni, da boste ustrezno spremenili oceno tveganja na delovnem mestu (varstvo pri delu) in izjavo o seznanitvi z oceno tveganja dali v podpis vsem zaposlenim.

  1. Delo študentov:

Če za vas delajo študenti ali dijaki, dobijo sete za samotestiranje v katerikoli lekarni. Pripada jim pet brezplačnih testov mesečno. Za dvig testov potrebujejo osebni dokument in zdravstveno izkaznico, ponekod svetujejo še dijaško ali študentsko izkaznico oziroma drugo dokazilo o statusu.

  1. Samozaposleni:

Po novem se lahko samozaposleni testirajo sami, enako kot drugi zaposleni.

  1. Stranke:

Stranke potrebujejo drugačna dokazila PCT. Če ne morejo dokazati, da so korono preboleli (180 dni), ali da so se cepili, se morajo testirati vsakih 48 ur v zato pristojnih inštitucijah (kot smo se do konca avgusta testirali vsi). Ta test je plačljiv.

Povedano drugače: Če se morate testirati za službo, ta test ne velja, ko ste v vlogi stranke. Potrebujete drugačnega, ki velja 48 ur. Test za službo pa velja 7 dni, ker se testira z drugim namenom, kot del presejalnega programa.

Ponudnik blaga ali storitev je dolžan preveriti, ali stranka izpolnjuje PCT pogoj. Preveriti ga je treba že na vratih, na vstopu v vaše prostore.

Vhode morate imeti ustrezno označene s »PCT nalepkami«. Najdete jih tudi na spletu.

  1. Izjeme:

Za obisk živilske trgovine ali lekarne (ki nista v trgovskem centru oz. nakupovalnem središču) pogoj PCT ne velja.

Karolina Kalan, podjetniška svetovalka

 

 

 

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

 

Z Zakonom o nujnih ukrepih na področju zdravstva (ZNUPZ) se je v obdobju od 1. julija 2021 do 31. decembra 2021 uredil interventni ukrep nadomestila plač delavcem zaradi karantene na domu ali nemožnosti opravljanja dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva, ustavitve javnega prevoza ali zaprtja mej. Višina nadomestila plače delavca, ki zaradi karantene na domu ne more opravljati dela, je v ZNUPZ različno določena glede na razlog oz. okoliščine, zaradi katerih je bil delavec v karanteni na domu.

 

V skladu s prvim odstavkom 25. člena ZNUPZ je delavec, ki zaradi karantene na domu ne more opravljati dela, upravičen do nadomestila plače v skladu s tem zakonom. Višina nadomestila plače delavca, ki zaradi karantene na domu ne more opravljati dela, je v ZNUPZ različno določena glede na razlog oz. okoliščine, zaradi katerih je bil delavec v karanteni na domu, in sicer ZNUPZ v 27. členu določa podlago odsotnosti z dela delavca v primeru karantene na domu po stiku ali sumu stika z okuženo osebo, pri čemer do stika ni prišlo med opravljanjem dela za delodajalca (80 odstotkov osnove), ter v primeru karantene na domu po stiku z okuženo osebo v okviru opravljanja dela za delodajalca (100 odstotkov osnove). Nadomestilo plače pa ne sme biti nižje od minimalne plače v Republiki Sloveniji (sedmi odstavek 27. člena ZNUPZ).

 

Delavec, ki je v karanteni na domu, mora najpozneje v 24 urah obvestiti delodajalca, da je v karanteni, in o razlogih za karanteno na domu (četrti odstavek 27. člena ZNUPZ) ter najpozneje v treh delovnih dneh od prejema dokazila o napotitvi v karanteno na domu to posredovati delodajalcu (peti odstavek 27. člena ZNUPZ).

 

V kolikor ima delavec, ki zaradi karantene na domu ne more opravljati dela, v skladu z ZNUPZ opravičeno podlago odsotnosti z dela, lahko delodajalec, ki izpolnjuje pogoje iz sedmega odstavka 29. člena ZNUPZ, uveljavlja pravico do povračila izplačanih nadomestil plače za tega delavca, če izjavi, da ne more organizirati dela na domu za delavca, ki je bil v karanteni na domu (četrti odstavek 25. člena ZNUPZ).

 

Z interventnim zakonom ZNUPZ se je torej v obdobju trajanja ukrepov od 25. do 35. člena ZNUPZ (tj. od 1. julija 2021 do 31. decembra 2021) posebej uredila podlaga odsotnosti z dela delavcev, ki zaradi karantene na domu v skladu s tem zakonom ne morejo opravljati dela. V kolikor pa v primeru napotitve v karanteno na domu delavca ni podana opravičena odsotnost delavca z dela v skladu z ZNUPZ, je potrebno preveriti vse okoliščine posameznega primera in napotitev v karanteno na domu ter nemožnost opravljanja dela presojati znotraj vseh dejstev tudi v okviru drugih podlag odsotnosti z dela v skladu z ZDR-1.

 

V kolikor delavec zaradi karantene na domu ne more opravljati dela in hkrati ni podana podlaga odsotnosti v skladu z ZNUPZ (27. člen ZNUPZ), se mora delavec z delodajalcem dogovoriti o ustrezni podlagi odsotnosti, neopravljanje dela (brez podlage opravičene odsotnosti) pa pomeni kršitev obveznosti iz delovnega razmerja in je lahko podlaga za ukrepanje delodajalca v skladu z ZDR-1.

 

V zvezi z napotitvijo delavca v karanteno na domu še pojasnjujemo, da v kolikor delodajalec delavcu v tem času organizira delo na domu, potem delavec v tem času ni odsoten, ampak še vedno opravlja delo in posledično za to obdobje prejme plačo. Obširnejša pojasnila v zvezi z obveznostjo opravljanja dela na domu ali drugem kraju zaradi izvajanja ukrepov preprečitve širjenja koronavirusne bolezni COVID-19 na podlagi 169. člena ZDR-1 so dostopna na spletni strani.

NAČRT ZA OKREVANJE IN ODPORNOST

Slovenski načrt za okrevanja in odpornost – NOO je podlaga za črpanje sredstev iz Mehanizma za okrevanje in odpornost NextGenEU, je bil potrjen na Svetu EU. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo do leta 2026 načrtuje 427 milijonov evrov nepovratnih sredstev sofinanciranja naložb na sedmih različnih vsebinskih področjih. Sredstva bodo namenjena malim srednjim in velikim podjetjem (vključno s podjetji na območju zahodne regije). Največji poudarek bo na investicijskih spodbudah za sledeča vsebinska področja;

  • Energetska učinkovitost v gospodarstvu v višini 5 milijonov evrov;
  • Krožno gospodarstvo v višini 20 milijonov evrov;
  • Spodbujanje kapacitet za domačo predelavo lesa v višini 28 milijonov evrov;
  • Digitalna transformacija gospodarstva v višini 56,5 milijona evrov;
  • Raziskave, razvoj in inovacije v višini 80 milijonov evrov;
  • Dvig produktivnosti, prijazno okolje za investitorje v višini 157,5 milijona evrov;
  • Trajnostni razvoj slovenskega turizma, vključno s kulturno dediščino v višini 80 milijonov evrov.

S pomočjo načrta za okrevanje in odpornost bo gospodarstvo doseglo;

  • večje dodane vrednosti in konkurenčnosti;
  • visokotehnološke opremljenosti;
  • prestrukturiranja v bolj odporne sisteme;
  • dvojnega, to je zelenega in digitalnega prehoda.

Ukrepi za spodbujanje podjetništva in investicij, bodo razpisani najkasneje v prvem in drugem kvartalu leta 2022. Pogodbe s podjetji morajo biti sklenjene do leta 2024, izplačila pa se bodo izvajala do prve polovice leta 2026.

Karolina Kalan, podjetniška svetovalka

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija