Javni poziv za sofinanciranje obratovalnih stroškov podjetjem v gostinstvu in turizmu v času epidemije COVID-19/2

Spirit Slovenija je objavila  Javni poziv za sofinanciranje obratovalnih stroškov podjetjem v gostinstvu in turizmu v času epidemije COVID-19/2.su_spacer]

Upravičenci po javnem pozivu

Do sredstev po tem pozivu so upravičeni mikro, mala in srednje velika podjetja, ki so gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki in zadruge s področja gostinstva in turizma), ki so imela na dan 12.3.2020 v podatkovni bazi AJPES kot svojo glavno dejavnost registrirano eno izmed naslednjih SKD dejavnosti (v nadaljevanju: upravičene dejavnosti):

  • I 55 Gostinske nastanitvene dejavnosti (vključujoč vse poddejavnosti pod I 55),
  • I 56 Dejavnost strežbe jedi in pijač (vključujoč vse poddejavnosti pod I 56),
  • N 79.110 Dejavnost potovalnih agencij,
  • N 79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj,
  • N 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj,
  • R 90.010 Umetniško uprizarjanje,
  • R 90.020 Spremljaj. dej. za umetniško uprizarjanje.

Najava odprtja prijavnega obrazca (oddaja vloge)

SPIRIT Slovenija, javna agencija najavlja, da bo predvidoma v ponedeljek 12. 4. 2021 po 13. uri odprla prijavni obrazec za oddajo vloge na Javni poziv za sofinanciranje obratovalnih stroškov podjetjem v gostinstvu in turizmu v času epidemije COVID-19/2. Vlogo bo potrebno oddati elektronsko preko uporabniškega računa “Moj SPIRIT na spletni strani SPIRIT Slovenija”, v katerega se bo potrebno predhodno registrirati.

Predmet javnega poziva

Predmet javnega poziva je sofinanciranje obratovalnih stroškov podjetjem v gostinstvu in turizmu v času od 12. 3. 2020 do 31. 5. 2020, ko so bila podjetja zaradi epidemije (Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji) močno prizadeta in praktično niso ustvarjala prihodkov.

Javni poziv ima dva sklopa, s katerima naslavlja dve skupini potencialnih prijaviteljev:

  • SKLOP A zajema vse tiste poslovne subjekte, katerih finančni podatki so javno objavljeni in dostopni v podatkovni bazi AJPES za leto 2019. Pri tej skupini potencialnih prijaviteljev izračun pomoči po tem javnem pozivu temelji na podatkih iz baze AJPES.
  • SKLOP B zajema vse tiste poslovne subjekte, katerih finančni podatki niso objavljeni in dostopni v podatkovni bazi AJPES za leto 2019. V to skupino sodijo subjekti, ki jim FURS davek odmerja na osnovi prijavljenih prihodkov.

 

V javnem pozivu so objavljeni vsi pogoji za kandidiranje, v pozivni dokumentaciji pa način njihovega preverjanja.

Upravičeni stroški

Kot upravičeni stroški (obratovalni stroški) po tem pozivu se štejejo:

  • Omrežnina in prispevki za dobavo električne energije,
  • Omrežnina in prispevki za distribucijo plina oz. energentov,
  • Strošek omrežnine za oskrbo s pitno vodo, odvajanje odpadkov in čiščenje odplak,
  • Stroški za odvoz, zbiranje in odlaganje komunalnih odpadkov (smeti) in povezani stroški,
  • Stroški telekomunikacijskih priključkov (fiksni del),
  • Stroški najemnin najemodajalcev,
  • Stroški nujnega rednega vzdrževanja infrastrukture, objektov in opreme,

za obrate, v katerih se vrši prizadeta dejavnost.

su_spacer]

Dejanskih stroškov ne bo potrebno dokazovati, saj so bili pri pripravi metodologije za izračun pavšalnega zneska obratovalnih stroškov podjetij v gostinstvu in turizmu upoštevani statistični podatki.

Višina sofinanciranja

s

  • SKLOP A:

Za vse poslovne subjekte, katerih finančni podatki so javno objavljeni in dostopni v podatkovni bazi AJPES

Upravičeni stroški (obratovalni stroški) se sofinancirajo v obliki pavšalnega zneska, ki znaša 16,5 % od celotnih odhodkov, zmanjšanih za stroške dela v letu 2019, vendar največ do 9.999,00 EUR.

  • SKLOP B

Za vse poslovne subjekte, katerih finančni podatki niso javno objavljeni v podatkovni bazi AJPES

Upravičeni stroški (obratovalni stroški) se sofinancirajo v obliki pavšalnega zneska, ki znaša 12,04 % od celotnih prihodkov, vendar največ do 9.999,00 EUR.

Ne glede na izračun je tako za SKLOP A kakor tudi za SKLOP B  najnižja dodeljena višina sofinanciranja 900,00 EUR in najvišja dodeljena višina sofinanciranja 9.999,00 EUR.

Rok za oddajo vlog

Vloge morajo biti elektronsko vložene najkasneje do 23. 4. 2021 do 18:00 ure.

Način prijave

Vlogo morate izpolniti s pomočjo spletnega obrazca, ki omogoča enostavno izpolnjevanje obrazcev in dodajanje prilog javnega poziva. Na voljo so različna pomagala in kontrolni mehanizmi, ki vam olajšajo izpolnjevanje vloge.

Kreirano vlogo prenesete na svoj računalnik in jo na za to predvidenem mestu z uporabo programa Adobe Reader* ali podobnega programa podpišete s kvalificiranim digitalnim potrdilom. Podpisano vlogo naložite nazaj v Moj SPIRIT in jo oddate. Uspešno oddana vloga dobi status: Agencija prejela vlogo.

Prijava na javni poziv s fizičnimi dokumenti ni možna.

*Brezplačni prenos na voljo na povezavi: https://get.adobe.com/si/reader/

Dodatne informacije

Dodatne informacije v zvezi s prijavo in pojasnila k pozivni dokumentaciji so dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: jpg-2@spiritslovenia.si.

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

FURS podaljšuje rok za oddajo obračunov na 30. 4. 2021

Državni zbor je  dne 26. 3. 2021 sprejel spremembe in dopolnitve Zakona o izvrševanju proračunov RS za leti 2021 in 2022, ki vključuje tudi podaljšanje rokov za oddajo:

  • letnih poročil za leto 2020
  • davčnih obračunov za leto 2020
  • priglasitev ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov
  • določitev nove zavarovalne osnove

Rok za oddajo letnih poročil in davčnih obračunov je 30. 4. 2021. 

Državni zbor RS je 26. 3. 2021 sprejel Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2021 in 2022 (ZIPRS), v katerem je tudi določba o podaljšanju roka za oddajo obračunov DDPO in DohDej do 30. aprila 2021.

Čeprav omenjen zakon tik pred koncem marca še vedno ni objavljen v Uradnem listu RS, smo na Finančni upravi kljub temu v sistemu eDavki že prestavili rok za oddajo omenjenih obračunov na 30. 4. 2021. To pomeni, da lahko zavezanci obračuna DDPO in DohDej oddajo do konca aprila 2021.

Vir: FURS

 

Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji


Vlada je  izdala nov Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Slovenijiki začasno prepoveduje ponujanja in prodajo blaga in storitev potrošnikom v RS z  veljavnostjo od 1. do vključno 11. aprila 2021.

V vseh regijah je dovoljeno ponujanje in prodaja blaga in storitev za potrošnike za naslednje dejavnosti:

  1. lekarne,
  2. bencinske servise,
  3. finančne storitve,
  4. pošto,
  5. dostavne službe,
  6. dimnikarske storitve, pod pogojem, da je v prostoru, kjer se izvajajo dimnikarske storitve prisoten samo en izvajalec, če pa to ni mogoče, je lahko v prostoru prisoten izvajalec storitve in ena oseba, ki je uporabnik male kurilne naprave; opravljanje dimnikarskih storitev ni dovoljeno v prostorih, v katerih je nameščena mala kurilna naprava, ki jih po opravljeni storitvi ni mogoče prezračiti,
  7. servisne delavnice, v katerih se opravljajo storitve popravil in vzdrževanja motornih vozil in koles (vulkanizerske, avtomehanične, avtoličarske ali avtokleparske delavnice, delavnice za popravilo koles),
  8. gradbena dela v oziroma na nenaseljenih gradbiščih, hišah oziroma stanovanjih, pri izvajanju katerih je zagotovljeno, da ni stika s potrošniki, in storitve, ki se opravljajo na prostem in pri katerih se lahko zagotovi, da ne prihaja do stikov s potrošniki (na primer zunanja ureditev, krovska dela, fasaderska dela),
  9. osebni prevzem blaga ali hrane, na prevzemnih mestih, vključno s prodajo kmetijskih pridelkov na kmetiji, kjer je zagotovljen minimalni stik s potrošniki, med 5. in 22. uro, pri čemer konzumiranje prevzete hrane in pijače na javnih površinah ni dovoljeno,
  10. druge nujne storitve za zagotavljanje varnosti in zdravja.

Te dejavnosti se lahko opravljajo brez pogoja testa za zaposlene.

Prav tako je dovoljeno ponujanje in prodajanje blaga in storitev potrošnikom na daljavo, kot ju ureja zakon, ki ureja varstvo potrošnikov.

Dovoljeno  je opravljanje dejavnosti priprave jedi in pijač v primeru dostave ter opravljanje dejavnosti priprave in strežbe jedi ter pijač v organizacijah, ki izvajajo gostinsko dejavnost za svoje zaposlene oziroma varovance, pri čemer je potrebno zagotoviti minimalni stik med uporabniki teh storitev ter upoštevanje vseh higienskih priporočil ministrstva, pristojnega za zdravje, in Nacionalnega inštituta za javno zdravje (v nadaljnjem besedilu: NIJZ) brez časovne omejitve.

V vseh regijah velja, da je dovoljeno ponujanje in prodaja blaga in storitev naslednjim dejavnostim, pod pogojem, da se zaposleni enkrat tedensko testirajo:

  1. prodajalne, ki v pretežni meri prodajajo živila, blago za osebno nego in čiščenje, pri čemer se kot izjema ne šteje prodaja oblačil in obutve v teh prodajalnah,
  2. prodajalne z medicinskimi pripomočki in ortopedskimi pripomočki,
  3. vrtnarije, drevesnice, cvetličarne in program vrt in kmetijstvo v prodajalnah,
  4. kmetijske prodajalne,
  5. tržnice, pri čemer se kot izjeme ne šteje prodaja oblačil in obutve na tržnicah,
  6. prodajalne s tehničnim blagom,
  7. trafike in kioske za prodajo časopisov in revij,
  8. individualne nezdravstvene svetovalne in terapevtske storitve.

Dovoljene so tudi vse oblike ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom, ki so kot izjema navedene v drugih odlokih, ki jih vlada sprejme zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije COVID-19.

V vseh statističnih regijah je pri ponujanju in prodaji blaga in storitev potrebno upoštevati oziroma zagotoviti:

  • minimalni možni stik s potrošniki v skladu s sprejetimi navodili NIJZ,
  • redno prezračevanje ali ustrezna ventilacija prostorov, v katerih se izvaja dejavnost ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom, in
  • razkuževanje rok za stranko pred vstopom in ob izstopu iz prostorov, v katerih se izvaja dejavnost ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom,
  • vsa higienska priporočila ministrstva, pristojnega za zdravje, in NIJZ za preprečevanje okužbe z virusom SARS-CoV-2, ki so objavljena na spletni strani ministrstva in NIJZ.

Število oseb v zaprtih javnih prostorih, v katerih se izvaja dejavnost ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom, se omeji na 30 mna posamezno stranko ali na eno stranko, če je poslovni prostor manjši od 30 m2. Če gre za odprto tržnico, se dejavnost ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom omeji na 10 mna posamezno stranko.

Odgovornost delodajalcev je, da zaposlenim zagotovijo zaščitno opremo in zagotovijo upoštevanje pogojev oziroma priporočil, ponudnik blaga in storitev pa mora zagotoviti upoštevanje števila strank v prostoru.

Trgovski centri morajo:

  • zagotavljati 30 mna posamezno stranko v celotnem trgovskem centru ob hkratnem upoštevanju tretjega odstavka prejšnjega člena za posamezno prodajalno v sklopu trgovskega centra,
  • imeti ločen vhod in izhod za stranke.

Upravljavec trgovskega centra oziroma odgovorna oseba posamezne prodajalne v sklopu trgovskega centra mora zagotoviti spoštovanje zgoraj navedenih pogojev.

Vir: Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo

Odlok si lahko preberete TUKAJ

 

Najava javnega povabila Celovita podpora podjetjem za aktivno staranje delovne sile – ASI 2021.

 

Vsako podjetje si želi biti konkurenčno in uspešno, za kar so potrebni tudi usposobljeni in motivirani kadri. Ste med tistimi, ki se vam je izmuznila priložnost, da bi pridobili  100% povrnjena sredstva za izobraževanje svojih starejših zaposlenih?

 

V naslednjih mesecih pričakujemo novo objavo javnega povabila Celovita podpora podjetjem za aktivno staranje delovne sile – ASI. Ponovno bodo na voljo finančna sredstva za podporo podjetjem pri pripravi strategij za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih in krepitvi njihovih kompetenc.

Nudimo vam celovito podporo v vseh fazah in sklopih povabila ASI:

  • priprava in pravočasna oddaja prijave za javno povabilo,
  • najave in vnos dokumentacije v ISS portal
  • priprava strategije razvoja starejših zaposlenih
  • vašim potrebam in željam prilagojeni programi izobraževanj in delavnice iz različnih področij.

Na OOZ Domžale smo bili uspešni pri vodenju prijavljenih projektov naših partnerjev tudi v času epidemije, ko se je bilo potrebno prilagoditi in usposabljanja izvesti na daljavo. Vsa dodeljena sredstva podjetjem, ki so se pod našim okriljem uspešno prijavila na razpis, so bila  tudi v celoti uspešno porabljena.

 Podjetja so dobila od 3.300 do 6.900 evrov, znesek nepovratnih sredstev pa je lahko tudi višji.

Če želite letos poskrbeti, da se vam priložnost ponovno ne bo izmuznila, nam pišite na info@domzale-ooz.si.

Objavljen je razpis za štipendije za deficitarne poklice za šolsko leto 2021/2022

 

 

Štipendije za deficitarne poklice so namenjene dijakom, ki se izobražujejo za poklice, za katere na trgu dela ni dovolj kadra glede na potrebe delodajalcev.

Vlogo bo možno oddati od 14. 6. 2021 do 24. 9. 2021.

Polni naziv razpisa: Javni razpis za dodelitev štipendij za deficitarne poklice za šolsko leto 2021/2022 (308. javni razpis)


Objava razpisa: 29. 1. 2021 na spletni strani sklada in na portalu e-Uprava

Rok prijave: od 14. 6. 2021 do vključno 24. 9. 2021. Vloge, oddane pred začetkom roka/po zaključku roka za prijavo, bodo zavržene.

Vrednost razpisa: 3.500.000,00 EUR

Predmet razpisa: Predmet javnega razpisa je štipendiranje izobraževanja na ravneh izobraževanja in področjih, opredeljenih v Politiki štipendiranja, od šolskega leta 2021/2022 do izteka izobraževalnega programa.

Pogoji za pridobitev štipendije: Vlagatelj mora biti prvič vpisan v 1. letnik enega od izobraževalnih programov ter izpolnjevati druge razpisne pogoje.

Višina štipendije: mesečno 102,40 EUR.

Izplačilo štipendij: do 15. dne v mesecu za pretekli mesec


Priloge k podpisani vlogi:

v celoti izpolnjen in podpisan obrazec Vloga za dodelitev štipendije za deficitarne poklice v šolskem letu 2021/2022 in fotokopija spričevala zaključnega razreda šolskega leta 2020/2021; če vlagatelj v šolskem letu 2020/2021 ni zaključil predhodnega izobraževanja, mora priložiti fotokopijo spričevala zadnjega zaključnega razreda, ki ga je opravil v preteklih letih, in ustrezno potrdilo o statusu po 12. členu ZŠtip-1, če vlagatelj ni državljan RS (npr. kopija dovoljenja za prebivanje »rezidenta za daljši čas«).

Način oddaje vlog: Vloga se vloži na naslov Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada Republike Slovenije, Dunajska 20, 1000 Ljubljana, s pripisom: »za 308. JR ŠDP« od 14. 6. 2021 do vključno 24. 9. 2021.

Izbirni postopek:

Vlagatelji, katerih vloge bodo izpolnjevale pogoje javnega razpisa, bodo za dosego zastavljenega cilja tega javnega razpisa (tj. dodelitev 1000 štipendij) izbrani po naslednjih merilih:

  • višja povprečna ocena v zaključnem razredu osnovne šole/nižje poklicne šole,
  • višja povprečna ocena izbirnih predmetov v zaključnem razredu osnovne šole oz. strokovnih predmetov v zaključnem razredu nižjega poklicnega izobraževanja.

Letošnji nabor deficitarnih poklicev:

  • kamnosek
  • mehatronik operater
  • inštalater/inštalaterka strojnih inštalacij
  • oblikovalec kovin orodjar/orodjarka
  • elektrikar/elektrikarka
  • avtokaroserist/avtokaroseristka
  • pek/pekarka
  • slaščičar/slaščičarka
  • mesar/mesarka
  • tapetnik/tapetničarka
  • mizar/mizarka
  • zidar/zidarka
  • tesar/tesarka
  • klepar-krovec/kleparka-krovka
  • izvajalec/izvajalka suhomontažne gradnje
  • slikopleskar-črkoslikar/slikopleskarka-črkoslikarka
  • pečar– polagalec keramičnih oblog / pečarka-polagalka keramičnih oblog
  • gozdar/gozdarka
  • dimnikar/dimnikarka
  • steklar/steklarka
  • tehnik/tehnica steklarstva

Dvojezični izobraževalni programi:

  • ekonomski tehnik/ekonomska tehnica (IS), ki se izvaja v italijanskem jeziku
  • avtoserviser/avtoserviserka (IS), ki se izvaja v italijanskem jeziku
  • predšolska vzgoja (IS), ki se izvaja v italijanskem jeziku
  • mehatronik operater/operaterka (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku
  • strojni tehnik/strojna tehnica (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku
  • kemijski tehnik/kemijska tehnica (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku
  • ekonomski tehnik/ekonomska tehnica (IS), ki se izvaja v madžarskem jeziku

Pomembne informacije:

  • prejemanje štipendije za deficitarne poklice ne vpliva na višino otroškega dodatka;
  • ravno tako ne vpliva na višino plačila dohodnine;
  • dijak lahko istočasno prejema državno štipendijo in štipendijo za deficitarne poklice;
  • v primeru, da dijak ponavlja isti letnik oz. ne izpolnjuje pogojev za napredovanje v višji letnik, lahko štipendijsko razmerje miruje, vendar ne več kot eno leto;
  • v zaključnem letniku izobraževanja je zadnje izplačilo štipendije za mesec junij.

 

Več o javnem razpisu si lahko preberete TUKAJ.

 

Javni razpis za posojila s subvencionirano obrestno mero za spodbujanje razvoja podjetništva v občini Domžale za leto 2021

 

Javni razpis za posojila s subvencionirano obrestno mero za spodbujanje razvoja podjetništva v občini Domžale za leto 2021

Objavljeno: Občina Domžale, 28. 1. 2021, https://www.domzale.si/objava/189050

Predmet razpisa: Razpisana vsota posojil znaša do 1.500.000,00EUR. Posojila se plasirajo preko GORENJSKE BANKE D.D., Kranj, s katero Občina Domžale sklene ustrezno pogodbo o medsebojnem sodelovanju pri odobravanju dolgoročnih posojil.

Posojila se dodeljujejo za naložbe v gospodarstvo. Posojilo se lahko dodeli za naslednje upravičene stroške:

  1. stroški nakupa, opremljanja in urejanja zemljišč ter pridobivanja projektne dokumentacije za gradnjo poslovnih prostorov,
  2. stroški prenove, gradnje ali nakupa poslovnih prostorov,
  3. stroški nakupa novih strojev in opreme,
  4. stroški izdelave projektne in investicijske dokumentacije.

Davek na dodano vrednost se ne šteje med upravičene stroške.

Pogoji za sodelovanje: Več o pogojih najdete tukaj.

Razpisnik: Občina Domžale

Rok: Rok za vložitev vloge je do vključno petka, 15.10.2021, do 24. ure.

Dodatne informacije: Dodatne informacije lahko dobite na telefonski številki 01 721 42 51 ali 01 722 01 00, Občina Domžale, Oddelek za finance in gospodarstvo.

Razpisna dokumentacija: Prosilec zaprosi za pridobitev posojila na vlogi (obrazcu), ki jo lahko dobi v času uradnih ur na vložišču Občine Domžale, soba št. 4, Ljubljanska cesta 69, Domžale ter na spletni strani Občine Domžale http://www.domzale.si/,  pod rubriko: »Objave/javni razpisi, naročila, objave/aktualni«.

 

Novo sproščanje dejavnosti – Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji v veljavi od 15. februarja

Vlada je izdala Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji, ki stopi v veljavo 15. februarja 2021, ki med izjeme uvršča opravljanje trgovinske dejavnosti, kot jo ureja Zakon o trgovini.

Izvajanje trgovinske dejavnosti, tako v prodajalnah kot zunaj njih, je od ponedeljka, 15. 2. 2021, dovoljeno ne glede na površino prodajalne in ne glede na vrsto blaga, ki se prodaja, vendar pod pogojem, da zaposleni, ki izvajajo ponujanje in prodajanje blaga in storitev, enkrat tedensko opravijo testiranje na virus SARS-CoV-2 in imajo negativen rezultat testa.

Testiranje ni potrebno osebi, ki:

  • ima potrdilo o cepljenju zoper COVID-19,
  • ima potrdilo o pozitivnem rezultatu testa PCR ali testa HAGT, ki je starejši od 21 dni, vendar ni starejši od šest mesecev, ali
  • ima potrdilo zdravnika, da je prebolela COVID-19 in od začetka simptomov ni minilo več kot šest mesecev.

Pogoj testiranja ne velja za bencinske servise, lekarne, pošto, osebni prevzem blaga in določene storitve.

Sprememba je tudi pri prodaji kmetijskih pridelkov na kmetijah, ki je z novim odlokom vključena v izjemo, ki dovoljuje osebni prevzem blaga ali hrane na prevzemnih mestih.

Pri storitvah strokovnega oziroma poslovnega izobraževanja in usposabljanja je na novo določeno, da se jih lahko udeleži do 10 oseb.

Nov Odlok od potrošnika oziroma stranke ne zahteva več predložitve negativnega testa na Covid-19.

Delna sprememba je tudi pri dejavnostih higienske nege. Vse storitve higienske nege, vključno s frizerskimi storitvami in pedikuro, so vključene med izjeme, ki zahtevajo testiranje za izvajalca.

Zaposleni lahko namesto negativnega rezultata testa HAG oziroma testa PCR predložijo tudi:

    • dokazilo, da so bili cepljeni proti Covid-19, in da je od prejema drugega odmerka cepiva proizvajalca Biontech/Pfizer preteklo najmanj 7 dni in MODERNA najmanj 14 dni, od prejema prvega odmerka cepiva AstraZeneca pa najmanj 21 dni, in največ tri mesece za posamezno cepivo od navedenih dni po cepljenju dalje,
    • dokazilo o pozitivnem rezultatu testa PCR ali HAGT, kjer je od odvzema brisa preteklo najmanj 21 dni in največ šest mesecev,
    • potrdilo zdravnika, da je oseba prebolela Covid-19 in od začetka simptomov ni minilo več kot šest mesecev.

 

 

Vlada podaljšala veljavnost odlokov, ki so sprejeti na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih

Vlada Republike Slovenije je izdala Odlok o spremembah določenih odlokov, izdanih na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih, s katerim podaljšuje veljavnost  teh odlokov do 19. februarja  2021.

Vlada z  Odlokom o spremembah določenih odlokov, izdanih na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih, podaljšuje  do 19. februarja 2021 podaljšuje veljavnost ukrepov iz naslednjih odlokov:

– Odlok o začasni omejitvi kolektivnega uresničevanja verske svobode v Republiki Sloveniji

– Odlok o začasni prepovedi ponujanja kulturnih in kinematografskih storitev končnim uporabnikom v Republiki Sloveniji

– Odlok o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in širjenja okužbe z virusom SARS-CoV-2

– Odlok o obvezni namestitvi razpršilnikov za razkuževanje rok v večstanovanjskih

V posameznih odlokih so določbe, ki vlado zavezujejo k preverjanju utemeljenosti ukrepov iz posameznega odloka vsakih sedem dni, prav tako pa končna določba jasno določa sedemdnevno veljavnost posameznega odloka.

Vlada se tedensko seznani s strokovnim mnenjem Strokovne skupine za zajezitev in obvladovanje epidemije COVID-19 pri Ministrstvu za zdravje o utemeljenosti ukrepov za zajezitev in obvladovanje epidemije nalezljive bolezni COVID-19. Na podlagi zadnje ocene se je vlada odločila za podaljšanje veljavnosti odlokov, ki so sprejeti na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih, in s tem ukrepov, ki so vsebovani v navedenih odlokih.

Vir: Ministrstvo za zdravje

Več o odloku si lahko preberete TUKAJ.

 

Vlada je izdala Odlok o omejitvah in načinu izvajanja ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil

Z odlokom se ohranjajo enake izjeme, kot so določene v veljavnem odloku. Ponujanje in prodajanje blaga in storitev je dovoljeno le ob upoštevanju sprejetih priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje in pod pogojem, da osebe, ki izvajajo ponujanje in prodajanje blaga in storitev predhodno opravijo testiranje s hitrimi antigenskimi testi ali z metodo PCR.

Za izvajalce rezultati testa ne smejo biti starejši od 72 ur od odvzema brisa, prav tako to velja za potrošnike. Novi odlok omogoča dodatne možnosti za izvajalce in potrošnike ob upoštevanju naslednjih pogojev:

potrdilo o cepljenju zoper COVID-19 s katerim dokazujejo, da je od prejema drugega odmerka cepiva proizvajalca Biontech/Pfizer preteklo najmanj sedem dni, MODERNA najmanj 14 dni in AstraZeneca najmanj 21 dni, pri čemer mora biti potrdilo izdano v državi članici Evropske unije ali državi članici schengenskega območja ali pri organizacijah oziroma pri posameznikih v tretjih državah, ki jih Inštitut za mikrobiologijo in imunologijo in NLZOH prepoznata kot ustrezne in so objavljeni na spletni strani NLZOH,

– potrdilo o pozitivnem rezultatu testa HAGT ali testa PCR, na SARS-CoV-2, ki je starejši od 21 dni, vendar ne starejši od 6 mesecev.

Odlok začne veljati 15. februarja 2021.

 

Vir: Ministrstvo za infrastrukturo

Več o odloku TUKAJ.

 

Vlada podaljšala Odlok o omejitvah in načinu izvajanja ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji do 12.2.2021

Vlada Republike Slovenije je podaljšala ODLOK, ki določa omejitve in način izvajanja ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji  do 12.2.2021

Omejitve pri izvajanju dejavnosti na področju voznikov in vozil veljajo za:

1.   gospodarske družbe, javne in zasebne izobraževalne zavode in druge pravne osebe zasebnega prava ter samostojne podjetnike posameznike pri izvajanju:

−   dejavnosti usposabljanja kandidatov za voznike motornih vozil;

2.   pravne osebe in samostojne podjetnike posameznike pri izvajanju:

−   programa dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov,

−   programa dodatnega usposabljanja za varno vožnjo,

−   programa izobraževanja in dodatnega usposabljanja izvajalcev programov dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov in za varno vožnjo;

3.   pooblaščene organizacije pri izvajanju:

−   začetnih in obnovitvenih usposabljanj voznikov za prevoz nevarnega blaga,

−   usposabljanj in preizkusov znanja za pridobitev temeljnih kvalifikacij za voznike motornih vozil v cestnem prometu,

−   rednih usposabljanj za podaljšanje veljavnosti temeljnih kvalifikacij,

−   preizkusov znanja za pridobitev spričevala o strokovni usposobljenosti upravljavca prevozov,

−   osnovnih strokovnih usposabljanj ter preizkusov usposobljenosti spremljevalcev izrednih prevozov,

−   osnovnih strokovnih usposabljanj in preizkusov znanja kandidatov za cestninske nadzornike in obdobnih strokovnih izpopolnjevanj cestninskih nadzornikov;

4.   Javno agencijo Republike Slovenije za varnost prometa pri izvajanju:

−   izobraževanj in dodatnih usposabljanj učiteljev vožnje, učiteljev predpisov in strokovnih vodij šol vožnje,

−   usposabljanj za ocenjevanje na vozniškem izpitu in dodatnih usposabljanj ocenjevalcev na vozniškem izpitu,

−   osnovnega in obdobnega strokovnega usposabljanja ter preverjanja usposobljenosti presojevalcev varnosti cest,

−   edukacijskih in psihosocialnih delavnic,

−   preventivnih programov, kampanj in akcij za varnost cestnega prometa na javnih krajih ter

−   vozniških izpitov.

Navedene dejavnosti se lahko izvajajo le skladno s sprejetimi priporočili Nacionalnega inštituta za javno zdravje in pod pogojem, da osebe, ki izvajajo dejavnosti na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji, predhodno opravijo testiranje na prisotnost SARS-CoV-2 (COVID-19) po hitri antigenski (HAGT) ali PCR metodi. Storitve lahko opravljajo le osebe, ki imajo negativni izvid testa, opravljen v Republiki Sloveniji, ki ni starejši od 72 ur.

Za potrošnike velja, da je udeležba pri izvajanju dejavnosti na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji je dovoljena le potrošnikom, ki opravijo testiranje na prisotnost SARS-CoV-2 (COVID-19) po HAGT ali PCR metodi, in subjektu, ki izvaja storitve, predložijo negativni izvid testa, opravljen v Republiki Sloveniji, ki ni starejši od 24 ur.

Pogoj testiranja (po HAGT ali PCR metodi) pri izvajanju ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji ne velja za:

1.   pravne osebe in samostojne podjetnike posameznike, ki izvajajo:

−    naloge tehnične službe, strokovne organizacije in pooblaščene registracijske organizacije s področja motornih vozil;

2.   pooblaščene organizacije, ki izvajajo:

−    postopke in naloge v tahografskih delavnicah,

−    redne in vmesne preglede cistern ter preglede vozil za izdajo certifikatov ADR o brezhibnosti vozil za prevoz nevarnega blaga,

če je pri ponujanju in prodajanju blaga in storitev zagotovljen najmanjši možni stik s potrošniki in so upoštevana vsa higienska priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

Odlok začne veljati 6. februarja 2021 in velja do vključno 12. februarja 2021.

Vir: Ministrstvo za infrastrukturo

Več o odloku TUKAJ.