Šesta sezona Štartaj Domžale: Brezplačne delavnice podirajo rekorde
Kako lahko Tesla v treh urah naredi nekaj, za kar ostali proizvajalci avtomobilov potrebujejo od dve do sedem let? Zakaj nekateri uspešno razvijejo svojo podjetniško idejo, produkte/storitve in ustvarijo uspešen posel? Zakaj se nekatera podjetja in podjetniki uspešno prilagajajo hitrim spremembam?
Izrazito praktične odgovore dobivajo vsi, ki se maja in junija letos udeležujejo serije delavnic Štartaj Domžale. Potekajo v živo in so brezplačne za vse udeležence. Primerne so za vse, ki bi radi dvignili vrednost svojih produktov in podjetij ter svojih kompetenc.
Na prvem modulu so udeleženci, teh je bilo krepko čez štirideset, definirali problem, ki ga naša ideja rešuje. Na delavnici so se ukvarjali z iskanjem ujemanja problema in rešitve (izdelka, storitve), ki je osnova za razvoj uspešne podjetniške zgodbe. Le če dobro definiramo problem, lahko razvijemo rešitev, za katero nam bodo uporabniki plačali dovolj, da bomo kot podjetje dolgoročno preživeli. Raziskava trga, kamor spada predvsem analiza in ocena obsega povpraševanja, pa tudi analiza konkurence, je zato nujen in ključen korak v razvoju katerekoli ideje. Delavnico je vodil dr. Blaž Zupan, ugledni predavatelj, znanstvenik in uspešen serijski podjetnik.
Na drugem modulu so definirali, kdo je naš glavni kupec -iskanje in spoznavanje ciljnega kupca – kaj si kupec želi in kaj resnično potrebuje, po katerih kanalih ga doseči. Spoznavali so, kako in na kakšen način ugotoviti potrebe kupca in kako definirati vrednost svojega produkta/storitve – edinstvene ponujene vrednosti. S pomočjo segmentacije kupcev so določali sprejemljivo ceno za kupca skozi delo na praktičnih primerih in predstavitvijo dobrih praks in uporabo metode Design thinking iz Univerze Stanford. Svoja spoznanja glede definiranja svoje idealne stranke in vrednosti svojega produkta/storitve so vključili tudi v svoj vzorec pitcha. Delavnico je vodil dr. Rok Stritar, profesor na ljubljanski ekonomski fakulteti in prav tako uspešen podjetnik.
Na tretjem modulu, ki bo potekal v torek, 24. maja, pa boste spoznali pomen prototipiranja in testiranja na podlagi dobrih praks in orodij. Identificirali boste ključne predpostavke, ki bi jih prototipirali in testirali. S pomočjo Design Sprint pristopa boste izdelali scenarij za pripravo prototipa ter pripravili akcijski načrt. Svoja spoznanja glede oblikovanja produkta/ storitve/rešitve boste vključili tudi v svoj vzorec pitcha. Delavnico bo vodil Enej Gradišek.
Na četrtem modulu (26. maja, v četrtek) boste spoznali, kako oblikovati zgodbo, ki bo pritegnila kupce. Kako skozi zgodbo ustvariti prednost pred svojimi konkurenti in kako se z zgodbo povezati s svojimi strankami. Skozi pregled tipičnih napak boste spoznali, katere so tipične pri ustvarjanju lastnih zgodb in kako se jim izogniti. Naučili se boste, kako s pomočjo storyjev povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke in se predstaviti sledilcem na pravilen način. Naučili se boste kako s pomočjo storyjev zgraditi zaupanja vreden odnos s svojimi sledilci, kako postavljati vprašanja in narediti sledilce bolj odzivne. Naučili se boste kako s pomočjo storyjev prodajati svojo ponudbo in kako povečati zanimanje za svojo ponudbo. Naučili se boste, kako postaviti strategijo in kaj je dobro objavljati, za uspešnost vaše blagovne znamke. Svoja spoznanja glede prodaje izdelka/rešitve skozi zgodbo boste vključili tudi v svoj vzorec pitcha. Delavnico bo vodil Jernej Narat.
Ne glede na to, ali ste zaposleni ali podjetnik, Gradnja osebne blagovne znamke je postala zelo pomemben del marketinške strategije, ki vam bo pomagala, da si postavite ceno, ki si jo zaslužite. Ne glede na to, ali ste na začetku svoje podjetniške poti, kariere, zaposleni ali podjetnik. Po raziskavah kar 78% uporabnikov raje kupuje od oseb, ki jim zaupajo in so jim všeč, ker jih razumejo. Ali ste preverili, kaj o vas lahko stranke in uporabniki najdejo na googlu? Vzemite stvari v svoje roke in sami ustvarite zgodbo, ki bo pokazala kako edinstveni in unikatni ste.
Na petem modulu, 31. maja, boste poiskali vaše vrednote in jih povedali skozi zgodbo, definirali boste rešitve, s katerimi lahko pomagate ljudem, in svojo idealno stranko ter kako s pomočjo marketinga privlačiti prave stranke. Našli boste svojo unikatno lastnost, po kateri se razlikujete od konkurence. Spoznali boste glavne sestavine osebne blagovne znamke in da je vaša zgodba kot unikatni produkt. Naučili se boste kako napisati marketinško vsebino za različne prodajne kanale in kako je pomembna fotografija in video vsebine. Naučili se boste kako pripraviti strategijo za graditev osebne blagovne znamke in katere so največje napake, ki jih podjetniki delajo pri grajenju osebne blagovne znamke. Svoja spoznanja glede grajenja osebne blagovne znamke boste vključili tudi v svoj vzorec pitcha. Tudi to delavnico bo vodil Jernej Narat.
Anja Grahek, podjetniška svetovalka
Design thinking metoda reševanja kompletnih težav v ospredje postavlja uporabnika. Razvijajte svojo idejo, produkt/storitev, posel na podlagi potreb vaših uporabnikov in z jasnimi konkurenčnimi prednostmi.
Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija