Šaranovičeva 21c Vir,
1230 Domžale, Slovenija

Pon in Pet: 9.00 – 12.00
Sreda: 13.00 – 17.00

Za obisk SPOT točke obvezno predhodno naročilo.

Search

Trd pristanek PayPala: Novi šef ni uspešno “šokiral sveta”

Trd pristanek PayPala: Novi šef ni uspešno “šokiral sveta”

Vrednost delnice podjetja PayPal je s pandemičnega vrhunca padla za 80%, medtem ko se njihov delež na področju spletnih plačil zmanjšuje. Novi direktor Alex Chriss se sooča z izzivom, da podjetje vrne na pot uspeha.

Image by freepik

 

Zadnja tri leta so bila za PayPal, eno najstarejših in največjih fintech podjetij v Silicijevi dolini, izjemno težka. Podjetje, ki so ga ustanovili Elon Musk, Max Levchin, Peter Thiel in Reid Hoffman, je julija 2021 doseglo tržno vrednost 360 milijard dolarjev, a od takrat je vrednost delnice padla za 80%.

Njihov delež plačil v spletni trgovini, ki poteka prek gumba PayPal, prav tako upada. Nedavni poskusi osvežitve ponudbe niso naleteli na pozitiven odziv med analitiki.

Dan Inovacij brez inovacij

Januarja je PayPal organiziral “Dan inovacij”, kjer je direktor Alex Chriss obljubil, da bo “šokiral svet”. Vendar pa je odziv vlagateljev razočaral, saj so dogodek poimenovali “Dan brez inovacij”. Predstavljene so bile le nezanimive, reciklirane oglaševalske metode, kot so oglaševanje v računih PayPala in na družbenih omrežjih Venma, ter preurejene ponudbe za vračilo denarja v aplikaciji PayPal.

Chriss je bil na položaj glavnega direktorja imenovan lani jeseni po 19 letih dela v podjetju Intuit, kjer je bil izvršni podpredsednik. Naloga mu ne bo lahka, saj se PayPal sooča z izzivi, ki jih ni lahko premagati.

Izguba tržnega deleža in dobiček

PayPal je še vedno dobičkonosna franšiza, ki je lani ustvarila več kot štiri milijarde dolarjev čistega dobička. Njegovo digitalno finančno omrežje ima 220 milijonov mesečno aktivnih strank, kar ga postavlja za Apple Pay in kitajski Alipay.

Kljub številnim prevzemom in širitvam na nova poslovna področja, več kot 60% njihovega 14 milijard dolarjev bruto dobička še vedno prihaja prek gumba PayPal. Ta ikona je zaupanje vredna za mnoge uporabnike, čeprav se rast transakcij prek tega gumba upočasnjuje.

Strategije za prihodnost

Chriss, ki je prejel 42 milijonov dolarjev izplačila, zdaj stavi na nove strategije, vključno s produktom Fastlane za hitrejše izpolnjevanje obrazcev za naročila in plačila. Vendar so analitiki skeptični glede njegovega vpliva na dobiček in menijo, da bo načrt potreboval več časa za prinašanje sprememb, kot se vlagatelji zavedajo.

Prejšnji direktor Dan Schulman, ki je povečal letne prihodke PayPala na 30 milijard dolarjev, je deležen kritik zaradi neuspešnih prevzemov, kot so iZettle, Hyperwallet in Honey. Schulman priznava, da nekateri prevzemi niso izpolnili pričakovanj, vendar dodaja, da potrebujejo več časa za ustvarjanje vrednosti.

Izzivi in nove priložnosti

PayPal se sooča z izzivi integracije različnih plačilnih sistemov. Schulman je dejal, da je bila integracija sistemov dolgotrajna in težavna, vendar je končno zaključena, kar omogoča podjetju uvajanje novih rešitev. Venmo, ki ga je PayPal kupil leta 2013, predstavlja še en izziv, saj njegovi prihodki in marže ostajajo nizki.

Analitiki pričakujejo, da bo PayPal velikim strankam sprva zaračunaval nizke cene za storitev Fastlane, nato pa si prizadeval za pogodbe z malimi podjetji. Uspeh tega produkta bo vplival na prihodnji dobiček podjetja.

Višji analitik Dan Dolev je ocenil, da bo PayPal sčasoma za Fastlane lahko zaračunal 0,7% na transakcijo, kar bi lahko letnemu bruto dobičku dodalo od 1 do 1,5 milijarde dolarjev.

Ostala obvestila

Skip to content