Združenje bank Slovenije opozarja na porast goljufivih SMS sporočil, v katerih se pošiljatelji lažno predstavljajo kot otroci ali drugi družinski člani. Prevare potekajo po znanem vzorcu: žrtev prejme sporočilo z neznane številke z vsebino, kot je:
“Živjo mama, to je moja nova številka.”
“Mami, izgubil sem telefon, piši mi na novo številko.”
Namen takšnih sporočil je vzpostaviti zaupanje in nadaljnjo komunikacijo, običajno prek aplikacij WhatsApp ali Viber, kjer goljufi nato pod pretvezo nuje prosijo za nakazilo denarja ali posredovanje bančnih podatkov.
⚠️ Glavni cilji napadalcev:
Izsiljevanje denarja z uporabo čustvenih manipulacij (nujnost, nesreča, izguba).
Kraja občutljivih podatkov, kot so številke plačilnih kartic, gesla in druge finančne informacije.
🔒 Kako ravnati ob prejemu sumljivega sporočila?
Ne odgovarjajte na sporočila z neznanih številk.
Vedno preverite pristnost pošiljatelja – pokličite znano telefonsko številko vašega otroka ali sorodnika.
Ne posredujte podatkov o vaši bančni kartici ali drugih občutljivih informacij.
Ne nakazujte denarja, če niste 100 % prepričani o identiteti osebe na drugi strani.
📌 Kam se obrniti?
Če sumite, da ste postali tarča prevare ali ste že posredovali podatke, nemudoma obvestite svojo banko in policijo.
Več o aktualnih prevarah in nasvetih za zaščito najdete na:
🔗 www.varninainternetu.si/zivjo-mama-in-ocka-prevara-prek-sms-a
Združenje bank Slovenije poziva vse uporabnike, naj bodo v komunikaciji previdni in odgovorni, saj goljufi pogosto ciljajo na čustveno ranljivost in želijo izkoristiti zaupanje v družinske odnose.
Vir: ZBS
Foto: Image by Freepik