Šaranovičeva 21c Vir,
1230 Domžale, Slovenija

Pon in Pet: 9.00 – 12.00
Sreda: 13.00 – 17.00

Za obisk SPOT točke obvezno predhodno naročilo.

Search

KOKOŠ ALI JAJCE

Se dober podjetnik rodi ali naredi?

 [qodef_separator class_name=”” type=”normal” position=”center” color=”” border_style=”” width=”” thickness=”” top_margin=”” bottom_margin=””]

Odgovor na večno vprašanje podajata dva vrhunska slovenska podjetniška predavatelja in guruja; doc. dr. Blaž Zupan in Matija Goljar. Poslušali smo njuna razmišljanja o tem, kaj odlikuje obrega (vrhunskega?) podjetnika.

[qodef_separator class_name=”” type=”normal” position=”center” color=”” border_style=”” width=”” thickness=”” top_margin=”” bottom_margin=””]

Dr. Zupan, ki se med drugim predstavlja kot serijski podjetnik, je za ljudi njegovega kova izpostavil učinkovitost. Vse, kar počnemo, je serija procesov, gre za filozofijo. Če močno poenostavimo in karikiramo njegov pristop, je že iz početja med čakanjem v vrsti pred poštnim okencem mogoče razbrati, kako učinkovit je čakajoči: Zabija čas ali med tem na telefonu prebira kakšno koristno vsebino? Prepričan je tudi, da v podjetništvu ni najpomembnejša ideja; dosti bolj pomembna je njena izvedba oziroma testiranje.

[qodef_separator class_name=”” type=”normal” position=”center” color=”” border_style=”” width=”” thickness=”” top_margin=”” bottom_margin=””]

Na tej točki se z njim povsem strinja Matija Goljar iz Ustvarjalnika, ki je prepričan, da imamo ideje vsi. Ključno je, kako jo izvedemo, predvsem pa, kolikokrat smo jo pripravljeni ponoviti, da bo dovolj dobra. Kdor »po slovensko« išče popolnost  že v prvem poskusu, ne bo prišel daleč; podjetnik mora vedeti, da večkrat poskuša zato, da bo vsak naslednji poskus boljši od prejšnjega.

[qodef_separator class_name=”” type=”normal” position=”center” color=”” border_style=”” width=”” thickness=”” top_margin=”” bottom_margin=””]

Ob tem izpostavlja tri ključne lastnosti pravega podjetnika: Imeti mora ustrezno storitev oziroma produkt, ki rešuje problem, to mora znati prodati in obenem imeti občutek za denar. Ker večina ljudi združuje dve lastnosti od treh, je nadvse pomembno, s kom se obdamo v poslu. Če bomo iskali sebi podobno osebo, bomo manj uspešni, kot če najdemo komplementarno.

[qodef_separator class_name=”” type=”normal” position=”center” color=”” border_style=”” width=”” thickness=”” top_margin=”” bottom_margin=””]

Zupan iz ljubljanske Ekonomske fakultete pa poudarja, da dober podjetnik – prodajalec razume situacijo stranke oz njen problem v poslu. Pozanima se, kakšne so posledice tega problema za poslovnega partnerja, nato pa ponudi rešitve, ki konkretno pomagajo.

[qodef_separator class_name=”” type=”normal” position=”center” color=”” border_style=”” width=”” thickness=”” top_margin=”” bottom_margin=””]

Opozarja pa še na ključno napako – iskanje oziroma ponujanje rešitev na podlagi predpostavk in ne na podlagi dejstev. Predpostavka je po njegovem mati vseh napak. Tudi on polaga na srce pomen vztrajnosti; večkrat ko bo podjetnik nekaj poskusil v omejenem času, večja je verjetnost, da bo našel pravo rešitev.

[qodef_separator class_name=”” type=”normal” position=”center” color=”” border_style=”” width=”” thickness=”” top_margin=”” bottom_margin=””]

Mellanie Grudniik

podjetniška svetovalka

SPOT Svetovanje Osrednjeslovenska

Podjetniško svetovanje in regionalno povezovanje

[qodef_separator class_name=”” type=”normal” position=”center” color=”” border_style=”” width=”” thickness=”” top_margin=”” bottom_margin=””]

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija

 

Ostala obvestila

Skip to content