Območna obrtno-podjetniška zbornica Domžale

Šaranovičeva 21cVir, 1230 Domžale, Slovenija
Pon in Pet: 9.00 – 12.00 Sreda: 13.00 – 17.00
Obvezno predhodno naročilo

Kako storytelling vpliva na naša čustva, vrednote in odločitve

Storytelling je prastara umetnost, ki nas že tisočletja združuje in povezuje. Skozi zgodbe smo se prenašali znanje, tradicijo in izkušnje. Danes pa storytelling ni samo način pripovedovanja zgodb, temveč je močno orodje, ki se uporablja v marketingu in komunikaciji. Gre za umetnost, ki prenaša sporočila, navdušuje občinstvo ter vzpostavlja povezavo med blagovno znamko in potrošniki. Pogosto se sprašujemo, kako zgodbe vplivajo na naša čustva, vrednote in odločitve. V tem članku bomo raziskali to področje ter spoznali moč storytellinga.

1.Vpliv na čustva: Zgodbe nas nagovarjajo na čustveni ravni. Skozi likovno upodobljene situacije, konflikte in rešitve v zgodbah se povežemo z liki ter doživljamo njihove občutke in izkušnje. To ustvarja empatijo, sočutje in vzbudi čustveni odziv pri nas kot poslušalcih ali gledalcih. S pomočjo storytellinga lahko blagovne znamke aktivirajo pozitivna čustva pri potrošnikih, kar vodi k oblikovanju močne povezave med znamko in njihovimi občutki.

 

2.Vpliv na vrednote: Zgodbe imajo moč, da vplivajo na naše vrednote. Ko se identificiramo z liki, ki se soočajo z moralnimi dilemami, postavimo se v njihove čevlje in se sprašujemo, kako bi sami ukrepali v podobnih situacijah. Zgodbe lahko izzovejo premislek o naših vrednotah, spodbudijo etično razmišljanje in prispevajo k oblikovanju naših prepričanj. Blagovne znamke lahko s pomočjo storytellinga predstavijo svoje vrednote in prepričanja, kar pripomore k oblikovanju pozitivne percepcije pri potrošnikih.

3.Vpliv na odločitve: Zgodbe imajo velik vpliv na naše odločitve. Ko nas pritegne zgodba, se vživimo v njen potek ter iščemo rešitve skupaj z liki. Zgodbe ustvarjajo napetost, razkrivajo konflikte in predstavljajo rešitve. To spodbuja naše razmišljanje, generira ideje ter vpliva na naše odločitve. Blagovne znamke, ki spretno uporabljajo storytelling, lahko vplivajo na nakupne odločitve potrošnikov, saj ustvarijo zanimive pripovedi o svojih izdelkih ali storitvah, ki jih potrošniki povežejo z lastnimi potrebami in željami.

 

Storytelling je učinkovito orodje, ki prenaša sporočila, navdušuje občinstvo ter vzpostavlja močno povezavo med blagovno znamko in potrošniki. Skozi zgodbe vplivamo na čustva, oblikujemo vrednote ter vplivamo na odločitve. Zato je pomembno, da blagovne znamke ustvarijo unikatne in zanimive zgodbe, ki se dotaknejo ciljne skupine, jim omogočijo identifikacijo z liki ter ustvarijo emocionalno vez. Storytelling je močno orodje, ki nam omogoča, da zgradimo trajno in močno povezavo z našimi potrošniki.